امام جمعه موقت سنندج گفت: ایمان، تقوا و خدمت به صادقین و اهل بیت(ع) سه رکن ولایت هستند و محترم‌ترین انسان‌ها در حضور خداوند متعال کسانی هستند که تقوای بیشتری پیشه کنند.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۵۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا سیداحسن حسینی در همایش تجلیل از سادات کردستان که با عنوان منادیان وحدت که به همت سازمان تبلیغات اسلامی کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) یک هفته یا چهل روز بعد از نزول آیه قرآن درباره روز حجةالوداع از دیدگاه اهل سنت و عید ولایت از دیدگاه اهل تشیع رحلت فرمودند و خداوند می‌فرماید این روزی است که من دین را برای شما کامل و اتمام کردم.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند؛ خوشا به حال کسی که رضایت الله و رضوان خدا شامل حال آنها می‌شود، چرا که تقویت ایمان و دین و محبت اهل بیت(ع) در دل هر کسی وجود داشته باشد خداوند از او راضی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخی اماکن و زمان‌ها از دیدگاه خداوند افضل‌تر هستند، بیان داشت: خداوند از نظر مکانی، مکه و مدینه و بیت‌المقدس را نسبت به سایر مکان‌ها فضیلت داد و ماه رمضان را نسبت به سایر زمان‌ها فضیلت داده است.

امام جمعه موقت سنندج افزود: در میان افراد نیز انبیاء نسبت به سایر انبیاء دیگر و سادات نیز نسبت به سایر مسلمانان مورد فضیلت قرار گرفته‌اند.

ماموستا حسینی به نقش سادات اشاره کرد و یادآور شد: سادات سه نقش اساسی و برجسته دارند که به دلیل این نقش‌ها دارای افتخارات و جایگاه ارزشمندی بین مسلمانان هستند.

وی بیان کرد: صلح دهنده جامعه، توسل به دعای سادات و طبیب بودن از نقش‌های مهم سادات در کردستان است که برای همه ما جای افتخار دارد.

وی اضافه کرد: اگر عمل‌های سادات قرآنی باشد و به نسب رسول‌الله(ص) عمل کنند خون پاک پیامبر اکرم(ص) در آنها جریان خواهد داشت.

به گزارش فارس، این همایش به همت سازمان تبلیغات اسلامی کردستان و با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حوزه هنری استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری، مرکز بزرگ، اداره کل ارشاد اسلامی کردستان و سپاه بیت‌المقدس در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد

ارسال نظرات