مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: 44 عنوان برنامه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان برنامه‌ریزی شده است که 10 برنامه‌ به صورت متمرکز در سنندج اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۶۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا شرف‌بیانی در جلسه برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس که در فرمانداری سنندج برگزار شد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با فرارسیدن سالگرد 8 سال دفاع مقدس برنامه‌هایی اجرایی ستاد استانی و شهرستانی در قالب کمیته‌های اجرایی تعیین شده است.

شرف‌بیانی افزود: همه ساله حجم برنامه‌های این هفته بر دوش شهرستان سنندج است اما باید بتوان به صورت مستقل برنامه‌ها را نیز برای شهرستان سنندج برگزار کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: 44 عنوان برنامه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان برنامه‌ریزی شده است که 10 برنامه‌ به صورت متمرکز در سنندج اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: محور اصلی برنامه‌های هفته دفاع مقدس فرهنگی، هنری، ورزشی و نظامی بوده و آنچه در بهتر پوشش دادن و باشکوه برگزار کردن این برنامه‌ها موثر است همکاری تمامی ارگان‌های مربوطه است.

شرف‌بیانی گفت: نسل جوان به دلیل اینکه سال‌ها بعد از دفاع مقدس متولد شده‌اند کمتر با مسائل جنگ آشنا هستند اما باید آنها را با فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی بیشتر آشنا کرد زیرا داشتن آگاهی از دستاوردهای دفاع مقدس موجب می‌شود جوانان با دید بازتری برای پیشرفت کشور خود تلاش کنند.

وی به برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس اشاره و افزود: اولین برنامه متمرکز و شاخص این هفته رژه نیروهای مصلح ارتش جمهوری اسلامی ایران در سنندج است که همانند هر سال در 31 شهریور از چهارراه حاجی آباد سنندج آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: دومین برنامه که برای این هفته مکد نظر قرار گرفته شده دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان 8 سال دفاع مقدس است که با پشتیبانی‌ها و جان‌فشانی‌های خود این خاک را از چنگال دشمنان ایران رها کردند.

شرف بیانی سپس ادامه داد: همایش پیاده‌روی همگانی و خانوادگی توسط سپاه برنامه‌ریزی خواهد شد و امیدواریم تمامی کسانی که احساس همبستگی با نظام دارند در این پیاده‌روی شکوه‌مند شرکت کنند.

وی افزود: همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی آموزش و پرورش نیز برنامه‌های خود را با دفاع مقدس تلفیق خواهد کرد و دانش‌آموزان نیز با افرادی که در جنگ حضور داشتند و شجاعانه جنگیدند آشنا شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اظهار داشت: در 4 مهر سال‌جاری، یادواره 56 شهید روستای نران در روستای نران برگزار خواهد شد و در همین روز نیز دفتر نمایندگی ارتش نیروی دریایی در سنندج افتتاح خواهد شد.

به گفته شرف‌بیانی، برگزاری گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین همایش نقش زنان در 8 سال دفاع مقدس با همکاری مدیرکل امور بانوان استانداری و نماینده بانوان ادارات مربوطه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری آیین‌های فرهنگی توسط دانشگاه آزاد و پخش مستندهای تلوزیونی در این خصوص از دیگر برنامه‌های این هفته است.

ارسال نظرات