معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان خبر داد
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در سال‌جاری دو مرکز یادگیری محلی در استان راه‌اندازی شده که در مهرماه امسال فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۷۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رمضان یوسفی در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: براساس برنامه وزارت آموزش و پرورش قرار بود 500 مرکز یادگیری در کشور راه‌انداز شود که سهم کردستان 15 مرکز است.

وی با اشاره به اینکه کردستان با شناسایی موقعیت و ظرفیت‌های موجود آمادگی راه‌اندازی 20 مرکز را دارد، افزود: تاکنون دو مرکز یادگیری در استان راه‌اندازی شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در این مراکز مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت‌های اجتماعی علاوه بر آموزش سواد به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: این آموزش‌ها با حضور مدرسین باتجربه و متخصص انجام می‌گیرد.

یوسفی با اشاره به اینکه قبلا در مراکز یادگیری در کنار آموزش سواد، به افراد حرفه‌های مورد نیاز آموزش داده می‌شد، عنوان کرد: در راستای برگزاری این مراکز 200 ساعت دوره آموزشی برگزار می‌شود که 100 ساعت مربوط به آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، 60 ساعت آموزش مهارت‌های اجتماعی و 40 ساعت نیز آموزش حقوق شهروندی است.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز یاد شده حداقل 75 نفر شامل 30 نفر بی‌سواد و 45 نفر کم‌سواد در طول یکسال تحت آموزش‌های لازم قرار خواهند گرفت و علاوه بر پرداخت حق آموزش، برای هر نفر بابت سرانه آموزشی مبلغ 200 هزار تومان به منظور نگهداری و هزینه‌های جاری پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مدیریت مراکز یادگیری در سه بخش دولتی ، غیر دولتی و مشارکتی پیش بینی شده است ،گفت : این دو مرکز یادگیری که اولین تجربه استان است به صورت دولتی راه اندازی می شوند و ضرورت دارد دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های استان در راستای تامین مدرسین مراکز با سوادآموزی همکاری لازم را داشته باشند.

یوسفی به برگزاری دوره‌های آموزشی ICDL برای کم‌سوادان در سطح استان اشاره کرد و با بیان اینکه این برنامه سال گذشته در پنج استان کشور اجرایی شد از کسب رتبه اول کشوری این برنامه خبر داد و گفت: در صورت همکاری بخش‌های مختلف در راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی نیز جزو استان‌های برتر خواهیم بود.

وی افزود: در سال 94 نیز اقدامات استان‌ها در سه دسته مورد ارزیابی قرار گرفت و کردستان در لایه میانی به عنوان استان برتر مورد تقدیر وزارت قرار گرفت

ارسال نظرات