مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان:

کردستان در اجرای طرح پروژه مهر از استان‌های موفق کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: این استان در راستای اجرای پروژه مهر جزو استان‌های برتر کشور در سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۸۷۴۷۲۷۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه مهر در شش سال اخیر یکی از طرح‌هایی بوده که در راستای بازگشایی موفق مدارس اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه کردستان در اجرای این طرح در طول این شش سال در سطح کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است، افزود: سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش استان در سطح کشور جزو سه استان برتر بوده است.

این مسؤول همچنین به اجرای موفق مسابقات قهرمانی ژیمناستیک دانش‌آموزان سراسر کشور در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: این مسابقات از 25 مرداد ماه تا نهم شهریور ماه با حضور یک‌هزار و 400 دانش‌آموز سراسر کشور برگزار شد که استان کردستان در میزبانی این دوره از مسابقات مقام برتر کشور را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از همراهی و همکاری‌های استانداری، فرمانداری، شهرداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، شرکت‌های آب و برق و سایر ارگان‌هایی که در این زمینه همکاری کردند تقدیر کرد و گفت: بی‌شک بدون همکاری این ادارات موفقیت نصیب آموزش و پرورش استان نمی‌شد.

قربانی با اشاره به مصوبات جلسات قبلی شورای آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال‌های 90-91 تفاهم‌نامه‌ای شفاهی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو اعلام شد که براساس آن وزارت نیرو هزینه‌ای بابت خدمات آب و برق از مدارس دریافت ندارد اما به دلیل شفاهی بودن این همکاری دو میلیارد بدهی برای آموزش و پرورش برجای ماند که نیاز است از بخشی از این بدهی‌ها توسط شرکت‌های آب و برق صرفنظر شود.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات مسکن مهر بهاران آموزش و پرورش و همکاری دانشگاه کردستان در برگزاری آزمون‌های سراسری از جمله دیگر مصوبات جلسات گذشته بود که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مشکل مسکن مهر برطرف و با همراهی دانشگاه‌ها تعامل در خصوص برگزاری آزمون کنکور انجام شد.

این مسؤول همچنین با اشاره به ایجاد تغییراتی در نحوه انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان افزود: سال‌های گذشته انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان براساس نمرات کسب شده در دروس مختلف انجام می‌شد امسال با سیاست‌های وزارت متبوع این روند تغییر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: براین اساس پرسشنامه‌ای برای دانش‌آموزان طراحی شد تا توان تحصیلی دانش‌آموزان سنجیده شود و تعادل لازم بین رشته‌های تحصیلی بهتر از سالهای قبل انجام گیرد.

قربانی در پایان چنین توضیح داد: از مجموع سه هزار و 200 نفر متقاضی نقل و انتقال، دو هزار نفر افراد واجد شرایط بوده‌اند که هزار و 50 نفر آنان معادل 52 درصد افراد در فرآیند نقل و انتقال جابجا شده‌اند.

ارسال نظرات