حجت الاسلام والمسلمین امینی در کارگاه توانمندسازی مدیران مقطع متوسطه و سرگروه های صالحین آموزش و پرورش شاهرود گفت: باید دانش آموزان را در مقابل توطئه های دشمنان با روشنگری و فرهنگ سازی در مدارس واکسینه نماییم.
کد خبر: ۸۷۴۷۳۱۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در کارگاه توانمندسازی مدیران مقطع متوسطه و سرگروه های صالحین آموزش و پرورش که با همکاری کانون بسیج فرهنگیان در اداره آموزش و پرورش شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب از آموزش و پرورش و توجه به این موضوع اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود همواره بر اهمیت نقش و جایگاه آموزش و پرورش با خصوصیات تحول خواهی، انقلابی، عدالت محوری با خاستگاه اسلامی ایرانی تاکید دارند و این نشان از توجه دادن سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران اجرایی کشور به مهم ترین بخش از زیر ساخت های مهندسی نرم در حوزه معماری فرهنگ و تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به تاثیر تعلیم و تربیت بر نسل آینده کشور و توجه به بیانات رهبری در شعارهای سال افزود: شکل گیری اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف خواستگاه و الزامش تربیت صحیح نسل آینده سازی است که شاکله هویت و شخصیت ممتازه او در آغوش آموزش و پرورش شکل می گیرد.

امینی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید تربیت انسانهایی با هویت مستقل، عزتمند، متدین، مؤدب،اندیشه ورز، سختکوش، حق باور، دارای روحیه‌ ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها را مد نظر قرار دهد و وظیفه خطیر آموزش و پرورش است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به نقش معلمان در عرصه تربیت نسل آینده تصریح کرد: تربیت معلمانی انقلابی، عالم، ماهر، شاداب و با روحیه باید از رسالت های آموزش و پرورش باشد، معلمانی با انگیزه، علاقمند به شغل معلمی نیروی انسانی مورد نیاز برای رشد و تعالی آموزش و پرورش را فراهم می سازد.

وی عنوان کرد: رهبری بر معیشت معلمان نیز تاکید دارند و غفلت نکردن از مسائل مادی و معیشتی معلمان باید به دور از هرگونه شعار زدگی و اغماضی باید مورد توجه باشد و حرکت در راستای ارتقاء شان و منزلت معلمان و تکریم کرامت ایشان باید همواره مدنظر آموزش و پرورش قرار گیرد.

امینی ادامه داد: هجمه دشمن در جنگ نرم امروز نسل نوجوان و جوان ما را هدف قرار داده و باید نقش نظام سلطه به رهبری آمریکا و صهیونیست بین الملل در به انفعال کشاندن نسل جوان و فعال جامعه را با دقت، حساسیت و هوشیاری بیشتری رصد کرد و در مقابل این تهدیدات هوشمندانه و با برنامه عمل کرد و معلمان و مسئولین تعلیم و تربیت ما باید مسلح باشند و در مقابل این توطئه ها دانش آموزان را واکسینه کنند.

وی با اشاره به اهمیت زبان و ادب فارسی و تاکید رهبری در این راستا گفت: باید در مدارس به زبان و ادبیات فارسی توجه ویژه شود و زبان های خارجه در جایگاه خود مورد توجه قرار گیرد و تلاش شود دانش آموز ما زبان مادری خود را به خوبی فراگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با تاکید بر توجه به دل نگرانی های رهبری در موضوع فرهنگ در ابعاد مختلف تاکید کرد: باید نسل آینده کشور را با دغدغه های رهبری و مطالبات ایشان آشنا کنیم و دانش آموزان را در مقابل توطئه های دشمنان با روشنگری و فرهنگ سازی در مدارس واکسینه نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها