خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس حقیقتا کوره ای بود که جوانان وهمه مردم ما را آبدیده کرد و این دوران از بزرگترین افتخارات ملت شریف ایران اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۴۷۳۹۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با نزدیک شدن سی ویکم شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی وآغاز هفته دفاع مقدس همه ساله مراسم بزرگداشتی در طول این هفته در سراسر ایران اسلامی برگزارمی شود.

در شهرستان سرایان هم از چندین روز قبل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شده است وبرنامه ریزی لازم هم برای برگزاری مراسمی با شکوه انجام گرفته است به همین منظور برای اطلاع از برنامه های اجرایی این هفته در این شهرستان به سراغ سرگرد امانتی فرمانده سپاه پاسداران رفتیم تا تشریح برنامه ها را از زبانشان بشنویم.

فرمانده ناحیه سپاه سرایان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس شهرستان سرایان 107شهید را تقدیم انقلاب کرده است و دو جانباز گرانقدر از این شهرستان که از فرماندهان بزرگ هشت سال دفاع مقدس بودند حدود 40 روز قبل به رحمت خدا رفتند.

وی عنوان کرد : جنگ تحمیلی بنا به فرموده مقام معظم رهبری یک گنج تمام نشدنی است و از بزرگترین افتخارات ملت ایران است .

وی افزود: این هشت سال دفاع حقیقتا کوره ای بود که جوانان و همه مردم ما را آبدیده کرد و گر چه زیان هایی هم به بار آورد ولی باعث شد تا ملت ایران با مدنظر قراردادن شعار محوری "ما می توانیم" به یک خودباوری برسند و بتوانند با همت وتلاش خود با افزایش توان نظامی و پیشرفت صنعتی قله های علمی را درنوردند و دشمنان را در راه رسیدن به اهداف پلیدشان که ساقط کردن نظام اسلامی بود نا امید سازند.

امانتی از همه مسئولین شهرستان ، امام جمعه ، فرماندار و دیگر مسئولین ادارات، نهادها و بسیجیان غیور که برای برگزاری مراسم این هفته کمک کرده اند تشکر کرد و گفت: طی چندین جلسه که در محل فرمانداری وسپاه پاسداران تشکیل شده ، کمیته هایی بعنوان بازوان ستاد هفته دفاع مشخص شده است.

وی ادامه داد: دبیر این ستاد رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی می باشد وسپاه پاسداران وفرمانداری بعنوان کمیته آماد وپشتیبانی ، فرمانده بسیج خواهران وامور بانوان فرمانداری بعنوان مسئول کمیته بانوان ، شهرداری واداره تبلیغات اسلامی بعنوان کمیته فضا سازی وتبلیغات، اداره ورزش وجوانان بعنوان کمیته ورزشی ، بنیاد شهید بعنوان کمیته ایثارگران ، آموزش وپرورش بعنوان کمیته دانش آموزی ودانشجویی مشخص شدند.
فرمانده ناحیه بسیج سپاه سرایان با بیان اینکه پس از برگزاری چند نشست برنامه های این هفته تهیه و تنظیم شد گفت: مقرر شده است که کلیه ادارات، نهادها، مدارس و پایگاههای بسیج، اصناف و کسبه به سنگربندی و آذین بندی بپردازند تا فضای سطح شهرستان یک فضایی با عطر وبوی شهیدان هشت سال دفاع مقدس وحال وهوای همان زمان باشد.

وی با اشاره به مهمترین برنامه های اجرایی این هفته افزود: فراخوانی گردانهای بیت المقدس ، عاشورا و حضرت امام حسین ودیگر بسیجیان از جمله بسیجیان پایگاههای مقاومت شهرها و روستاهای تابعه ، اصناف، ادارات، فرهنگیان، دانش آموزی، دانشجویی و گردان الزهرا(س) برای شرکت منسجم در مراسم رژه روز سی ویکم شهریورماه که همزمان با سراسر کشور برگزارخواهدشد ؛ شرکت می کنند.

امانتی گفت: برپایی نمایشگاههای مختلف دفاع مقدس ، گلباران وعطر افشانی گلزار شهدای شهرستان ، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی ، حضور منسجم بسیجیان در نماز جمعه ، دیدار با ائمه جمعه ، نواختن زنگ مهر ومقاومت در مدارس ، برگزاری یادواره های شهدای دانش آموزی ، آبروی محله وشهدای پایگاههای بسیج روستایی وهمایش اصناف وبازاریان از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه سرایان برگزاری شب شعر دفاع مقدس، نشستهای بصیرتی و روشنگری ، مسابقات فرهنگی، ورزشی، بومی محلی و تیراندازی ، برپایی ایستگاههای صلواتی همراه با پخش نماهنگ ، گروههای ایست وبازرسی با هدف نظم وامنیت ، برگزاری اردوهای جهادی یکروزه با هدف مشارکت همگانی ومحرومیت زدایی ، دیدار با خانواده های محترم ومعظم شهداء وایثارگران دفاع مقدس ، برگزاری همایش زنان وهیات منتظران موعود وعاشقان ولایت ، توزیع سبد کالا بین نیازمندان وافتتاح پایگاه فرهنگی شهید خادمی در جوار بارگاه امامزاده روستای قاسم آباد را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.

امانتی ابراز امیدواری کرد: با حضور شکوهمند مردم فهیم وانقلابی شهرستان سرایان در مراسم اجرایی بتوانیم دین خود را نسبت به امام عظیم الشان و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم ادا کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها