برخی مولفه های مناسب سازی از جمله تسهیل برای تردد نابینایان و رفع موانع دسترسی ها بدون هزینه خاصی در زمان احداث بناها قابل اجرا است.
کد خبر: ۸۷۴۷۴۱۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور عمرانی استاندار استان زنجان در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان با بیان این مطلب که مناسب سازی موضوع جدیدی نمی باشد گفت: از گذشته آیین نامه ها و قوانینی در این رابطه تدوین و به مبادی ذیربط از جمله شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان ابلاغ شده ولی متاسفانه در مرحله اجرا مغفول مانده است.

مهندس جواد رحمتی با بیان اینکه 20میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار برای اجرای برنامه های مناسب سازی زنجان طی سالهای 95 تا 97 در نظر گرفته شده است افزود: با توجه به محدویت اعتبارات، اولویت بندی برای تأمین نیازهای دستگاههای اجرایی در حوزه مناسب سازی ، ضروری است.

وی بر موضوع آموزش تأکید و اظهار داشت: ارائه آموزش های لازم و آگاه بخشی از ضوابط حوزه شهر سازی راهکار مناسبی است تا دست اندرکاران امر نظارت از همان ابتدای کار و در جهت جلوگیری از نقض قوانین، موضوع مناسب سازی را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: برخی مولفه های مناسب سازی از جمله تسهیل برای تردد نابینایان و رفع موانع دسترسی ها بدون هزینه خاصی در زمان احداث بناها قابل اجرا است.

معاون امور عمرانی استاندار استان زنجان خاطر نشان ساخت: دستگاههای ذیربط نیز باید نظارتهای لازم را بعمل آوردند تا اصلاح لازم در روند کار صورت پذیرد.

ارسال نظرات