ستاد رفع موانع تولید تلاش می کند تا واحدهای تعطیل را به عرصه تولید بازگرداند و ظرفیت های نیمه کاره صنایع فعال کند.
کد خبر: ۸۷۴۷۴۱۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل شرکت تسکو برگزار شد، گفت : ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار به بخش تولید استان زنجان تزریق شده است.

درویش امیری از پیش بینی اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت برای تزریق به واحدهای تولیدی کشور خبر داد و افزود: دولت از طریق سیستم بانکی اعتباراتی را برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته که سهم استان زنجان ۴۴۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه آخرین گزارش دریافت شده در این خصوص نشان می دهد که اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی استان تزریق شده است، اظهار داشت: ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب واحدهای تولیدی استان است.

استاندار زنجان گفت: وزارتخانه ها و دستگاه های مرکزی، بخشی از وظایف ملی خود را تا پایان سال 96 به استان ها واگذار کرده اند که دستگاه های استانی تابعه باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

وی اظهار امیدواری کرد زنجان سریعتر از سایر استان ها بتواند سقف تعهدات خود را تکمیل و برای دریافت اعتبارات بیشتر از سهم سایر استان ها حرکت کند چراکه بهره گیری از اعتبارات پیش بینی شده زمان محدودی دارد و هر استانی که سقف تعهدات خود را پر کند می تواند از اعتبارات سایر استان ها استفاده کند.

درویش امیری به فعالیت ستاد رفع موانع تولید اشاره و اظهار کرد: به همان میزان که تلاش می شود تا واحدهای تعطیل به عرصه تولید بازگردند و ظرفیت های نیمه کاره صنایع فعال شود، باید توجهی به تحقق مطالبات دولت هم داشت.

وی گفت: حمایت از واحدهای تولیدی به این معنی نباشد که اگر همه دستگاه های خدماتی برای حمایت از تولید فعال شدند، از پرداخت مطالبات و تامین تعهدات دولت غافل نشوند

استاندار زنجان خاطرنشان ساخت: واحدهایی که نسبت به دولت تعهداتی دارند، به همان میزان که درآمد کسب می کنند، اقدام به پرداخت مطالبات دولتی کنند.

ارسال نظرات