فرماندهی انتظامی شهرستان شاهرود خبر داد:
سرهنگ اشرفی از شناسايي و دستگيري سارقان يك گله 600 راسي در شاهرود خبر داد و گفت: 254 راس دام سرقتي در حال انتقال به كشتارگاهي در شهر ري كشف شد.
کد خبر: ۸۷۴۷۴۸۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید مجتبی اشرفی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: چندي پيش گزارشي از سرقت 600 راس دام به دست ماموران انتظامي بخش "بسطام" شهرستان شاهرود رسيد و تحقيقات مقدماتي پرونده آغاز شد.

وي افزود: خاموش بودن گوشي­ هاي تلفن همراه دو چوپان افغاني اين گله گوسفند از روز سرقت، ظن پليس را در خصوص مشاركت آنها در اين پرونده برانگيخت.

به گفته اشرفی، با پيگيري ماموران انتظامي و رصد بيابان­ هاي اطراف روستاي محل نگهداري احشام، 200 راس دام سرقتي به صورت رها شده كشف شد و به مالك آن بازگردانده شد.

وي افزود: آثار بجاي مانده در محل كشف دام­ها از تردد تعدادي خودروي سنگين و بارگيري بقيه احشام سرقتي حكايت داشت كه تحقيقات انتظامي در همين راستا ادامه يافت.

به گفته اين مسئول انتظامي، شماره پلاك يكي از خودروها كه تريلي كشنده بود شناسايي و با هماهنگي قاضي پرونده و در عملياتي ضربتي راننده آن در شهر ري دستگير شد.

وی گفت: راننده خودرو به انتقال احشام سرقتي با همكاري دو دستگاه تريلي ديگر از شاهرود به روستايي حوالي شهر ري اعتراف كرد.

اشرفی از تشكيل تيم مجرب پليس آگاهي شاهرود و بخش بسطام و اعزام آنها به تهران خبر داد و گفت: در عمليات غافلگيرانه پليس 254 راس از احشام سرقتي در حالي كه براي انتقال به كشتارگاه بارگيري شده بود، كشف شد.

وي از دستگيري دو همدست سارقان در اين عمليات خبر داد و گفت: 146 راس ديگر از دام هاي سرقتي در اين چند روز به افراد مختلف فروخته شده بود كه پيگيري ها براي كشف و بازگرداندن آنان ادامه دارد.

اشرفی به دستگيري دو چوپان و سارقان اصلي احشام در يكي از دامداري هاي حومه شهرستان شاهرود نيز اشاره و خاطرنشان كرد: دامدار مالباخته در حالي اين دو چوپان تبعه غير ايراني را به كار گمارده بود كه هيچ نام و نشان مشخصي از آنان نداشت.

فرمانده انتظامي شهرستان شاهرود اعتماد نابجا به افراد ناشناس و بكارگيري اتباع غيرمجاز خارجي در اينگونه امور را علت اصلي بروز اين جرايم دانست و تاكيد كرد: براي پيشگيري از وقوع سرقت­ هاي اين چنيني مي­توان قبل از استخدام چوپان و نگهبان با نيروي انتظامي هماهنگي كرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها