مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل مطرح کرد
کمیته امداد با برپایی جشن عاطفه‌ها تلاش دارد کمک به نیازمندان را به کودکان و نوجوانان بیاموزد و این فرهنگ را در بین آنان ترویج دهد.
کد خبر: ۸۷۴۷۵۶۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراسم جشن عاطفه ها در آستانه عید سعید غدیر با حضور مسئولین سپاه و ادارت در سالن ولایت سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل برگزار شد.

بهروز زلالی، مراسم مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه یکی از آموزه‌های مهم غدیر مشارکت، همدلی و همیاری یکایک مردم در جامعه است، اذعان کرد: جامعه‌ای موفق و پویا است که در آن مردم مشارکت فعال داشته باشند و در همه امور به یکدیگر کمک کنند.

زلالی با اشاره به اینکه در جهت ترویج فرهنگ غدیر همه مکلف هستیم، اذعان کرد: این پیام باید به نسل حاضر و نسل‌های آینده انتقال داده شده و نهادینه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تنها ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد کمیته امداد پیام غدیر را ترویج کردند، افزود: کمیته امداد اولین نهاد ایجاد شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که خدمات مختلفی را به افراد بی‌بضاعت ارائه می‌کند.

وی نوعدوستی و دستگیری از فقرا را از دیگر پیام‌های مهم واقعه غدیرخم عنوان کرد و گفت: کمیته امداد با برپایی جشن عاطفه‌ها تلاش دارد کمک به نیازمندان را به کودکان و نوجوانان بیاموزد و این فرهنگ را در بین آنان ترویج دهد.

زلالی با بیان اینکه در سایه کمک‌های مردم خیر توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات خانواده‌های آسیب پذیر را رفع کنیم، اظهار کرد: هر چقدر مشارکت مردم نیکوکار در طرح‌های حمایتی کمیته امداد بیشتر شود به همان میزان می‌توانیم گره از مسائل خانواده‌های نیازمند گشوده و آنان را به سمت خوداتکایی سوق دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خیران و نیکوکاران بر اساس حسن اعتمادشان مساعدت‌های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار این نهاد قرار می‌دهند، بیان کرد: خیران، سفیران کمیته امداد در ترویج فرهنگ انفاق و احسان در سطح جامعه هستند که تا کنون نقش بسزایی را در هم‌افزایی‌های کمک‌های مردمی ایفا کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه تمامی خدمات کمیته امداد با حفظ عزت نفس و کرامت خانواده‌ها ارائه می‌شود، اذعان کرد: دغدغه اصلی کمیته امداد توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های نیازمند است تا بدین طریق بتوانیم حرمت و کرامت آنان را ارتقا بخشیم.

زلالی ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت را یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد در جهت توانمندسازی خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: پس از ارائه آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای، به مددجویان تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود تا آنان بتوانند طبق علاقه و استعداد خود به استقلال اقتصادی دست یابند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه این نهاد در بحث ایجاد اشتغال برای افراد نیازمند موفق عمل کرده‌ است، تصریح کرد: حسب بررسی‌های صورت گرفته، کمیته امداد اردبیل رتبه نخست ایجاد اشتغال را در بین دستگاه‌های متولی سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه طی چهار تا پنج سال گذشته، حدود ۱۰ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار داشتند، یادآور شد: با حمایت‌های خیران و تلاش کمیته امداد امروز این افراد به مدارج عالی تحصیلی دست یافته و موفق شده‌اند در جایگاه‌های مدیریتی، پزشکی و مهندسی به مردم خدمت کنند.

زلالی با اعلام اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ دانش آموز نیازمند تحت پوشش این نهاد قرار دارند، اذعان کرد: دو هزار و ۵۰۰ نفر از این دانش آموزان یتیم هستند که از خیران و نیکوکاران خواستاریم در قالب حامی فرهنگی مساعدت‌های خود را به این دانش آموزان اهدا کنند تا آنان نیز بتوانند در کنار سایر همنوعان خود به مقاطع بالاتر تحصیلی راه یابند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به مددجویان تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های این نهاد در دستگیری از خانواده‌های مستمند است، اظهار کرد: پرداخت مستمری، ارائه مساعدت‌های درمانی، بهداشتی، مسکن و تامین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان از دیگر خدمات کمیته امداد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج تحت پوشش این نهاد قرار دارند، بیان کرد: از آنجا که هزینه‌های درمانی بیماری‌های خاص بسیار سنگین است، از خیران خواستاریم با کمک‌های خود یاریگر کمیته امداد در رفع مشکلات این قشر از جامعه باشند تا آنان علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری، متحمل مشکلات دیگری نباشند.

زلالی اجرای طرح شوق زیارت برای خانواده‌های تحت حمایت را از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح، مددجویانی که توفیق زیارت امام رضا(ع) را نداشته‌اند، برای اولین بار به مشهد مقدس اعزام می‌شوند تا در این سفر معنوی، علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) از کارگاه‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد نیز بهره ببرند.

گفتنی است: اجرای سرود و مدیحه سرایی از دیگربخش‌های «جشنواره عاطفه‌ها» بود.

گفتنی است در پایان این مراسم ۳۰ نفر از خیران و دانش آموزان موفق تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظرات