خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به بازگشایی یک هزار مدرسه سمنان در روز سوم مهرماه گفت: 5 هزار و 800 کلاس درس در استان در قالب طرح مهر آماده شده است.
کد خبر: ۸۷۴۷۶۵۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدرضا جهان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: 9 هزار معلم در هزار مدرسه در سطح استان سمنان از سوم مهر ماه سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

وی با اعلام آمادگی 5 هزار و 800 کلاس درس در استان سمنان برای شروع سال تحصیلی، افزود: بیش از 2هزار دانش آموز نسبت به سال قبل به مدارس سطح استان اضافه شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه 8هزار معلم بازنشسته در استان سمنان وجود دارد و 400 معلم تا پایان شهریور ماه سال جاری بازنشسته خواهند شد، تصریح کرد: 10هزار معلم جدید که فارغ التحصیلان فرهنگیان بوده اند به مدارس هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی وارد مدارس می شوند.:

جهان با بیان اینکه استان سمنان نسبت به ضریب پوششی دانش آموزان رتبه اول کشور را دارد، اظهار کرد: ضریب پوشش دانش آموزان دردوره اول متوسطه 98 درصد و دردوره دوم متوسطه 94 درصد و ضریب پوششی در دوران ابتدایی 99.9 درصد و در پیش دبستانی 85 درصد می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از بهره برداری از 7 مدرسه خیرساز در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: 16 میلیارد تومان مدارس از سوی خیرین مدرسه ساز در حال ساخت است.

جهان با اشاره به اینکه استان سمنان باسوادترین استان در کشور است، تصریح کرد: یک هزار و 800 بی سواد در استان وجود دارد که با باسواد شدن این افراد جشن ریشه کنی بی سوادی در استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در قبولی داوطلبان در آزمون سراسری 95، رتبه دوم را از آن خود کرده است، گفت: استان رشد 140 درصدی از لحاظ کسب رتبه های دورقمی در کنکور امسال داشته است و از رشد 30 درصدی در شاخص رتبه های زیر 2 هزار برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: زنگ مهر و مقاومت در واحدهای آموزشی استان سمنان سوم مهرماه نواخته می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها