مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد چاپخانه‌ها را دارای سابقه‌ای کهن و تاریخی دانست و بیان کرد: کار این حوزه کاملاً با توسعه فرهنگی جامعه مرتبط است.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۰۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱

رضا دهبانی‌پور ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره صنعت چاپ، اظهار کرد: چاپخانه‌ها از حوزه‌هایی هستند که علی‌رغم انجام دادن کارهای بزرگ اغلب به صورت گمنام و ناشناخته میان مردم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد کار این حوزه را کاری تخصصی و حساس بیان کرد و گفت: نظارت و پیگیری امورات مربوط به این قشر در حوزه کار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد.

وی چاپخانه‌ها را دارای سابقه‌ای کهن و تاریخی دانست و بیان کرد: کار این حوزه کاملاً با توسعه فرهنگی جامعه مرتبط است.

دهبانی‌پور با اشاره به وجود مشکلات عدیده در حوزه صنعت چاپ، گفت: در حد توان و قانون مشکلات چاپخانه و چاپخانه‌داران را پیگیری و مرتفع خواهیم کرد.

وی‌ ادامه داد: مشکلات حوزه صنعت و چاپ را با صدایی رسا و بلند در شورای اداری استان که با حضور استاندار، فرماندار و مدیران کل دستگاه‌ها برگزار می شود، مطرح خواهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حل برخی از مشکلات این حوزه در حیطه کار دستگاه‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، دارایی و امور صنفی قرار می‌گیرد، از مدیران همه این دستگاه‌ها به دلیل عدم حضور در آیین اختتامیه جشنواره صنعت و چاپ گلایه کرد ضمن اینکه این مدیران به برنامه دعوت شده بودند.

وی با اشاره به اهمیت کار چاپخانه‌ها، یادآور شد: کاری که در ذهن اندیشیده و طراحی می‌شود توسط چاپخانه‌ها ظهور و نمود پیدا می‌کند.

دهبانی‌پور با عنوان اینکه وجود برخی قانون‌ها یا کمبود اعتبارات مانع از توجه و حمایت کافی به برخی حوزه‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر گاهی کاری پیگیری نمی‌شود یا مشکلی رفع نمی‌شود دلیل بر کم‌کاری یا مهم نبودن موضوع برای اداره ارشاد نیست.

وی‌ با بیان اینکه بخش صنعت و چاپ از حوزه‌های با اهمیت و مهم برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: سعی می‌کنیم جلساتی با حضور مسؤولین استان، نماینده‌های چاپخانه‌داران و کارشناسان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد برگزار و به صورت تخصصی به بیان و حل مشکلات این حوزه بپردازیم.

ارسال نظرات