رئیس ستاد گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ:
سردار ذوالقدر رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ از برپایی 100 نمایشگاه در 100 نقطه تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۵۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛سردار احمد ذوالقدررئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)تهران بزرگ در نشست خبری که صبح دوشنبه 29 شهریور برگزار شد ضمن تشریح فعالیت های سپاه تهران در هفته دفاع مقدس گفت : امروزه دفاع مقدس در حال استمرار بوده و به عنوان نقشی کلیدی در حال اجرا شدن است .

وی افزود: این سختی ها در دشوارترین دوره انقلاب اسلامی شکل گرفت و مردم و نیروهای مسلح با هدایت امام خمینی (ره)‌ توانستند از آن سربلند بیرون بیایند.

وی تصریح کرد: چیره شدن بر این دشواری‌ها باعث شد تا افتخارهای دیگری که ما به دست آوردیم ریشه در دوران دفاع مقدس داشته باشد. به عنوان مثال اکنون کشورهای مظلوم عالم به دنبال این هستند که الگوی مدیریتی دفاع مقدس ما را کسب کنند. برای همین دفاع مقدس ما برای راه پیچیده آن‌ها یک چراغ راه است. با توجه به شرایطی که اکنون در منطقه ایجاد شده است گاهی از من سوال می‌شود که آیا جوانان مانند قبل در صحنه‌های هجومی حضور خواهند یافت، باید بگویم که بی‌شک جوانان ما نه تنها بهتر از جوانان دوران دفاع مقدس بلکه ممکن است بهتر از آن‌ها و با آمادگی بیشتر در صحنه‌های مبارزه حضور یابند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص)  تجلیل از خانواده معززشهدا،جانبازان و آزادگان را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: سبک زندگی یکی از موضوعاتی است که مردم به دنبال آن هستند و دفاع مقدس بهترین الگو برای سبک زندگی در جامعه امروز است که این موضوع در برنامه‌‌های هفته دفاع مقدس به آن پرداخته شده است.

سردار ذوالقدر هنر و تلفیق آن با فرهنگ دفاع مقدس را از دیگر فعالیت های این هفته عنوان کرد و گفت: بسیاری از کسانی که دفاع مقدس را ندیده‌اند با هنری که توسط هنرمندان در همه زمینه‌ها به نمایش در می‌آیدآشنا می شوند.

وی هفته دفاع مقدس را فرصت خوبی برای گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا و بیان رشادت‌های مدافعان حرم که ادامه دهنده مسیر شهدای انقلاب اسلامی هستند برشمرد و اظهار کرد:  برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) بین جوانان کشور رقابتی شکل گرفته که به برکت فرهنگ و تفکر دفاع مقدس رخ داده است.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه های یاد یاران در مناطق مختلف تهران خبر داد و گفت: امسال 100 نمایشگاه هفته دفاع مقدس با 50 عنوان مختلف و محوریت های نقش مهندسی, بهداری,روحانیت,دانش‌آموزان, تبلبغات و فرهنگ در دفاع مقدس و دیگر موضوعات در 100 نقطه از سطح تهران برگزار می‌شود.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص محرومیت زدایی, گفت: در همین راستا در هفته دفاع مقدس بسیج جامعه پزشکی با همکاری سایر ارگان‌های مرتبط با ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و کلینیک‌های درمانی ،خدمات رایگان پزشکی را به مردم تهران عرضه می‌کند.

سردار ذوالقدر افزود:  برای تلطیف فضای شهر با همکاری شهرداری قرار است تیپ یک و دو سپاه حضرت رسول (ص) کاروان اعزام نیرو به جبهه را بازسازی کنند.

وی برنامه هفت شب هفت مدرسه را یکی دیگر از برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: در 100 نقطه از شهر تهران ایستگاه‌های صلواتی در نظر گرفته شده که با حال و هوای دفاع مقدس برگزار می شود و مسابقات فرهنگی ،ورزشی ،عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا و بیعت با آرمان های امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران افزود: در هفته دفاع مقدس بیشتر به بیان دلاوری های رزمندگان در جبهه جنوب کشور پرداخته می‌شود اما امسال در طرحی جدید در کنار دریاچه خلیج فارس نمایش و نمایشگاه مجاهدت های خاموش با همان حس و حال مناطق کوهستانی برای بیان رشادت‌های رزمندگان در جبهه غرب کشور برگزار می‌شود.

سردار ذوالقدر در ادامه عنوان کرد: در محله هرندی با توجه به بافت و خصوصیات موجود در آن, نمایشگاه هفته دفاع مقدس تلفیقی از فعالیت ها و برنامه های مددکاری و مشاوره ای و محرومیت زدایی برای رفع و پاسخگویی به نیاز این قشر برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ درباره برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برای دومین سال پیاپی در مصلی امام خمینی (ره) تهران از سوم تا نهم مهر از ساعت 14 تا 21 برگزار می شود.
وی افزود: در این نمایشگاه 90 ناشر از 31 استان کشور با عرضه 10 هزار عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس حضور دارند و بازدیدکنندگان می توانند با 40 درصد تخفیف کتاب های مورد نیاز خود را خریداری کنند. در این نمایشگاه هر روز از کتب جدید دفاع مقدس نیز رونمایی می شود.

ارسال نظرات