حجت الاسلام جلال اسحاقیان گفت: اگر مردم در آن زمان پای این مسئله می ایستادند، اتحادی در آن بوجود می آمد که جامعه اسلامی عظیمی در همه زمینه ها به وجود می آمد، اما تمام مشکلات جوامع اسلامی حاصل تفرقه ای است که در بین امت ها وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۶۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
حجت الاسلام جلال اسحاقیان استاد حوزه علمیه امام رضا (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کرج با اشاره به اثر گذار بودن مسئله غدیر در جوامع اسلامی اظهار داشت: در آیه ولایت آمده است که دین با امامت امام علی(ع) در روز غدیر تکمیل شده است. 

استاد حوزه علمیه امام رضا(ع) افزود: کاری که پیغمبر در روز حادثه غدیر انجام می دهد منحصر در عربستان نبوده است  بلکه اسلام یک مسئله جهانی است و کاری که انجام می دهد برای همه انسان ها است، اگر امروز نمازی که آن روز پیغمبر گفته است انجام می شود و اگر احکام عبادی رونق دارد، بحث ولایت و امامت را که پیغمبر به آن تصریح میکند،هم باید جریان داشته باشد. 

وی گفت: پیامبر(ص) جریان ولایت را برای بعد ازخودشان به عنوان یک امر مستمر معرفی کردند و اگر آن روز به مسئله غدیر به صورت جدی نیاز بوده است امروز هم جامعه به آن نیاز ضروری دارد و در حدیثی از امام معصوم(ع) آمده است که اسلام بر پنج چیز استوار است که یکی از آنها ولایت است،که ولایت شرط قبولی تمامی اعمال دیگر است .

حجت الاسلام جلال اسحاقیان غدیر را پایه اتحاد مسلمانان دانست و عنوان کرد: اگر مردم در آن زمان  پای این مسئله می ایستادند، اتحادی در آن بوجود می آمد که جامعه اسلامی عظیمی در همه زمینه ها به وجود می آمد، اما تمام مشکلات  جوامع اسلامی حاصل تفرقه ای است که در بین امت ها وجود دارد.

استاد حوزه علمیه امام رضا(ع) عنوان کرد: پیامبر (ص) غدیر را قرار داد تا از پراکندگی ها جلو گیری کند و اگر مردم به پای غدیر می ایستادند ، وحدت  و یکپارچگی  که امام زمان (عج) میخواهند انجام بدهند در هرمان زمان انجام میشد. 

خبرنگار بسیجی: مهدی علیدوستی 
ارسال نظرات
پر بیننده ها