رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

انجام مطالعات و عمليات اكتشافي در منطقه انگوران

در راستاي اجراي مصوبات سفر رئيس جمهوري به استان زنجان، مطالعات و عمليات اكتشافي در 3 پهنه معدني طارم، ماهنشان و سلطانيه در حال انجام است.
کد خبر: ۸۷۴۷۸۱۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: پيش از اين در استان 7 پهنه معدني وجود داشت كه در آنها عمليات اكتشافي سيستماتيك صورت نگرفته بود و در اين راستا دولت درصدد انجام عمليات و مطالعات اكتشافي در اين مناطق بود.

مهندس ناصر فغفوري با اشاره به اينكه در اواخر دولت گذشته تعداد پهنه هاي استان به 3 پهنه ماهنشان ، سلطانيه و طارم كاهش يافت افزود: بر اساس مصوبات سفر اخير رياست جمهوري به استان زنجان بر انجام مطالعات و و بررسي مباحث اكتشافي معادن تاكيد و در دستور كار قرار گرفت.

وي با بيان اينكه وظيفه ذاتي دولت آماده سازي زير ساخت هاي كشور بوده و انجام مطالعات و عمليات اكتشافي نيز جزئي از اين وظايف محسوب مي شود اظهار داشت: دولت بدليل ريسك بالا و عدم رقبت بخش خصوصي به انجام مطالعات و عمليات اكتشافي، با رعايت كليه ضوابط و مقررات خود راساً وارد عمل مي شود.

فغفوري تصريح كرد: هم اكنون در استان مجري انجام مطالعات و عمليات اكتشافي 2 پهنه طارم و سلطانيه ، شركت ايميدرو و پهنه ماهنشان با وسعت 130 هزار هكتار ، شركت تهيه و توليد مواد معدني تعيين گرديده و در حال انجام مطالعات و مطالعات اكتشافي مي باشند.

رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با تاكيد بر اينكه اين امر به معناي واگذاري زمين هاي مذكور نبوده است افود: هم اكنون صرفاً مطالعه و بررسي مناطق و رسيدن به نقاط اميد بخش معدني در حال انجام است.

وي ادامه داد: پس از پايان انجام مطالعات و عمليات اكتشافي و پيشنهاد مناطق اميد بخش معدني ، فرآيند آغاز خواهد شد و مراحل اداري اخذ مجوزهاي لازم از محيط زيست ، منابع طبيعي و ساير دستگاههاي ذيربط صورت خواهد گرفت و در صورت صدور موافقت اين دستگاهها ، منطقه اميد بخش تعيين شده از طريق مزايده ، عرضه خواهد شد.

فغفوري تصريح كرد: در اين فاز و به مانند ساير نقاط كشور ، صرفاً شناسايي توانمندي هاي معدني استان صورت مي گيرد و انجام كليه فعاليتها در مراحل مختلف از طريق مراجع نظارتي در حال پيگيري است .

اين مقام مسئول افزود: پس از تعيين مناطق اميد بخش ، هر گونه اجازه فعاليت با در نظر گرفتن جنبه هاي مختلف اقتصادي، زيست محيطي و تامين حداكثري منافع هم استاني ها صادر خواهد شد .

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بيان اينكه ايجاد حساسيت ها و نگفتن واقعيت موضوع، نوعي بي انصافي در حق استان است خاطر نشان ساخت: استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل هاي معدني بالقوه جهت ايجاد رونق اقتصادي در استان با رعايت مسائل زيست محيطي وظيفه همه مردم است.

ارسال نظرات