در ایامی که به هفته ولایت و امامت مزین شده یک هفته نامه استانی با کج فهمی و کج سلیقه ای با انتخاب یک تیتر نامناسب مردم شریف تالش را به نوعی حامی گروه تروریستی داعش قلمداد کرده است.
کد خبر: ۸۷۴۷۸۷۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان؛ در ایامی که به هفته ولایت و امامت مزین شده یک هفته نامه استانی با کج فهمی و کج سلیقه ای با انتخاب یک تیتر نامناسب مردم شریف تالش را به نوعی حامی گروه تروریستی داعش قلمداد کرده که موجب ناراحتی و دلخوری شدید مردم شیعه وسنی این دیار که وحدت آن زبانزد دوست و دشمن است شده است .

سرهنگ منشوری در گفتگویی با اشاره به رشادت های اهل سنت تالش در زمان جنگ تحمیلی اظهار داشت: اهل سنت تالش در زمان جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان شیعه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و شهدای زیادی را هم تقدیم انقلاب کرده اندو در عصر حاضر که فتنه داعش در سوریه و عراق ایجاد شده مدافعان حرم تالشی اعم از سنی و شیعه در این جبهه هم حاضر شده و در حال نبرد با جنایتکاران داعشی هستند.

وی ادامه داد: شیعه و اهل سنت تالش سالیان سال است پیوند ناگسستنی با خود بسته اند همدلی و یکدلی و اتحاد حرف اول را اینجا می زند چه بسیار خانواده هایی که در آن اعضا خانواده تنی چند شیعه و تنی چند اهل سنت هستند.

فرمانده سپاه تالش افزود: امروزه برگزاری مراسم آیینی و مراسم های مذهبی و دینی که همواره با حضور تمامی مردم فارغ از مذهب و قومیت ایشان به صورت مشترک صورت می گیرد و همکاری های صمیمانه مردم در شادی ها و غمهای یکدیگر و بسیاری از مولفه های دیگر از جمله مواردی است که می توان ریشه های آنها را دربینش و بصیرت والای مردم تالش و تحقق آموزه های پیامبر رحمت و ائمه هدی دانست که بدینگونه نمود پیدا کرده است .

سرهنگ پاسدار منشوری در ادامه بیان داشت: جامعه اهل سنت تالش به عنوان بخش فعال و تصمیم ساز و تاثیر گذار شهرستان همواره نقش خود را در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی به خوبی به نمایش گذاشته است .

وی در بخش دیگر صحبت های خود گفت: نگاهی به تالش به عنوان بزرگترین برخوردار اقلیت قومی با داشتن اقوام کرد، ترک، تالش، تات و گیلک در استان و الگویی از وحدت و برادری و هم خانوادگی شیعه و اهل سنت بخوبی اهمیت این شهرستان را دو چندان می کند.

فرمانده سپاه تالش در پایان خاطرنشان کرد: اما اینک یک هفته نامه استانی با کج سلیقگی در ایام دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر خم، خاطر مردم تالش اعم از شیعه و سنی را ناراحت می کند ما از دستگاه قضایی درخواست داریم تا با نشریه مذکور برخورد کند تا دیگر شاهد این هتاکی ها به مردم شریف تالش نباشیم .

مریان خبر

ارسال نظرات