خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در همایش گرامیداشت دهه غدیر در مسجد جامع میانه، غدیر را امتدادی از قربان دانست و گفت: رمز و راز سعادت بشر در دریافت و ادای امانت غدیر نهفته است.
کد خبر: ۸۷۴۷۹۱۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مجتبی نظری با بیان اینکه شناخت خدا و خویشتن در عرفات لازمه رمی جمرات و قربانی کردن نفس انسان است، تصریح کرد: اینها مقدمه ای برای دریافت امانت از پیامبر(ص) در روز غدیرخم است.

وی تحقق عدالت فردی را در پرتو عید قربان و تحقق عدالت اجتماعی را در پرتو عید غدیر دانست و افزود: عدالت علوی یعنی اتصاف به عدالت فردی و اجتماعی و کسی که عدالت فردی نداشته باشد از عدالت اجتماعی نیز محروم می ماند.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه کسی که خدا را در روز عرفه نشناسد ممکن است در جمرات به جای شیطان خدا را هدف سنگهایش قرار دهد، اظهار داشت: بی شک اینچنین فردی نخواهد توانست امانتدار مناسبی برای امانت های روز غدیر باشد و از رسیدن به سعادت بازخواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جانفشانی های رزمندگان اسلام در دفاع از حرم حضرت زینب(س)، جنایات بی سابقه داعش و کینه تمام ناشدنی آن ها با شیعیان با نام اسلام و قرآن را یادآوری کرد و بیان داشت: زنده های جامعه کسانی هستند که یا خودشان مدافع حرمند یا دلهایشان با مدافعان حرم است و خون در رگهای جامعه توسط این افراد جریان می یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: امثال سردار سلیمانی ها توانسته اند با ترفندهای خود جنگ کفر و اسلام را صدها کیلومتر از مرزهای کشور دور سازند و بی شک اگر آن ها نبودند، جنگ در داخل خاک ما بود.

وی نسبت به کسب بصیرت در خصوص اقدام های دشمنان برای ترویج تسنن امریکایی، تشیع انگلیسی و اسلام رحمانی هشدار داد و افزود: امروز روز جهاد کبیر است و جهاد کبیر نه جهاد اصغر است، نه جهاد اکبر و نه جها اوسط بلکه جهاد برهان و دین برای تبیین و تشریح اسلام ناب محمدی(ص) است.

ارسال نظرات