امام جمعه شهرکرد، تأکید کرد: استمرار و ادامه راه امامت و ولایت جز با ولایت فقیه امکان پذیر نیست و هیچ چیز دیگری نمی‌تواند تداوم بخش راه امامت باشد.
کد خبر: ۸۷۴۷۹۳۷
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در اجتماع بزرگ غدیریون، که به مناسبت روز عیدسعید غدیر خم در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، خطبه غدیر را خطبه‌ای بسیار ارزشمند و جامع دانست و گفت: متأسفانه خطبه غدیر در بین ما مهجور است و جامعه با واقعیات و حقایق این خطبه ارزشمند و جهت دهنده مأنوس نیستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ محمدعلی نکونام خاطرنشان کرد: متأسفانه از خطبه غدیر در اذهان و افکار عمومی جامعه تنها یک جملات خاص از این خطبه مانند نزول آن سخن معروف «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» و بالا بردن دست أمیرمؤمنان(علیه السلام) توسط پیامبر و معرفی کردن به عنوان امام و پیشوای وجود دارد، در حالی که خطبه غدیر یک خطبه بسیار جامع و جهت دهنده و پرمحتواست که در قسمتی از این خطبه توصیف جامعی از صفات خدای تبارک و تعالی بیان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه خاطرنشان کرد: آن ویژگی‌ها و فضائلی که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در رَسای امیرمؤمنان در روز عید غدیر و بالا بردن دست ایشان بیان کردند تنها در شخص أمیرمؤمنان خلاصه نشده بلکه در فرزندان امیرمؤمنان(علیه السلام) یازده نور معصوم(علیه السلام) نیز وجود دارد و ساری و جاری است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌نکونام با اشاره به تاکید پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در روز عید غدیرخم بر ادامه داشتن راه امامت و ولایت بعد از غیبت امام‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تصریح کرد: استمرار و ادامه راه امامت و ولایت جز با ولایت فقیه امکان پذیر نیست و هیچ چیز دیگری نمی‌تواند تداوم بخش راه امامت باشد.

امام جمعه شهرکرد ولایت فقیه را استمرار راه غدیر دانست و تاکیدکرد: بکوشیم این باور را روز به روز در وجود خودمان نهادینه و تقویت کنیم که در معارف اسلامی و برنامه‌های بشری هیچ چیز جز فقه و فقاهت و ولایت فقیه تداوم بخش راه غدیر و امامت نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همه دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌های دشمنان را نَه با اسلام بلکه با اسلام ناب محمدی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز داعش، گروه‌های تروریستی و اربابان آن‌ها آمریکا تمام توان و نیرو خود را برای برهم زدن جهان اسلام به کار گرفته اند همه به خاطر دشمنی و کینه آن‌ها با اسلام ناب محمدی، اسلام اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) و ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌نکونام تداوم راه غدیر و امامت و ولایت را مستلزم بصیرت و مقاومت دانست و تاکیدکرد: امروز وجود نازنین پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امیرمؤمنان علی(علیه السلام) از ما مقاومت و ایستادگی و بصیرت در برابر دشمنان می‌طلبد.

وی، در پایان با اشاره مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب استان افزود: امروز تعدادی از طلاب حوزه های استان ملبس به لباس روحانیت می‌شوند تا راه غدیر و فقه و فقاهت را ادامه بدهند تا این چراغ همچنان در میان جامعه پرفروغ و روشن‌گر باشد.

ارسال نظرات