خبرهای داغ:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود

پیام غدیر ایمان و ایستادگی در پرتو ولایت است/ داعش محصول دین منهای امامت و ولایت است

حجت الاسلام عبداللهیان در جشن عیدغدیر در مسجد امام حسن عسکری(ع) شاهرود گفت: داعش محصول دین منهای امامت و ولایت است.اصل ولایت فقیه در زمان غیبت امام عصر(عج) کاری را انجام می دهد که امامت بعد از ختم نبوت.پیام غدیر ایمان و ایستادگی در پرتو ولایت است.
کد خبر: ۸۷۴۷۹۶۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در مراسم جشن عیدغدیر که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد امام حسن عسکری(ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی با تبریک این عیدالله اکبر با اشاره به آیه(الیوم یأس الذی كفروا) اظهار کرد: برخی در تفسیر این آیه گفته اند مربوط به جریان فتح مکه است که کفار ناامید شدند که دین اسلام را از بین ببرند اما امروز که ما در نظام اسلامی هستیم این احتمال درست نیست چرا که حجم دشمنی ها با انقلاب اسلامی بسیار زیاد است و آنها از توطئه ها و تهدیدات مایوس نشده اند و به کار خود ادامه می دهند.

وی افزود: برخی شان نزول این آیه را در مورد اتمام احکام اسلام می دانند چرا که آخرین احکام حج بوده که در حجت الوداع پیامبر ایشان عملی آنها را برای مسلمانان بیان کردند و با داشتن این احکام پیش رونده احتمال تسلط کفار وجود ندارد.

عبداللهیان با بیان اینکه احتمالات دیگری نیز وجود دارد خاطر نشان کرد: اما احتمالی که با روایات هماهنگ است در 18 ذی الحجه بعد از حادثه حج و روز غدیرخم بر پیامبر نازل شده است که امروز علی(ع) جانشین بلافصل پیامبر انتخاب شدند و امروز کفار مایوس شدند چرا که تا زمانی پیامبر در قید حیات بود دین اسلام قائم به شخص است و هر نظامی هم اینگونه است که قائم به شخص باشد آن فرد برود نظام متلاشی می شود.

وی تصریح کرد: اما کار پیامبر این بود که دین را از قائم به شخص تبدیل به قائم نوعی کردند و رهبری شخصی را به رهبری نوعی که یک قاعده است تبدیل نمودند و با وجود قاعده نوعی امکان تسلط کفار بر دین دیگر وجود ندارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود تاکید کرد: در قرآن تاکید شده که کفار می خواهند شما را از دین تان برگردانند که این ریشه در حسادت آنها دارد و اگر امام راحل نظام اسلامی را بر پایه ولایت فقیه بنا نکرده بودند و نظام قائم به شخص امام راحل بود این انقلاب معلوم نبود چه سرنوشتی داشت.

وی افزود: با اصل ولایت فقیه نظام جمهوری اسلامی مقدم نوعی پیدا کرد و با وجود فقیه حائز شرایط در هر عصر و زمانه امکان تسلط دشمنان بر این کشور وجود ندارد.

عبداللهیان گفت: اصل ولایت فقیه در زمان غیبت امام عصر(عج) همان کاری را انجام می دهد که امامت بعد از ختم نبوت انجام می دهد.

وی با اشاره به آیه(الیوم اکملت لکم دینکم و اتمت لکم نعمتی) عنوان کرد: این آیه بیان می کند امروز دین شما تمام شد و نعمت کامل گردید، چه تفاوتی بین تمام و کمال وجود دارد؟ در عرب اگر همه اجزا یک چیز برقرار باشد آن را تمام شده می دانند مانند نماز که اگر تمام واجبات آن بجا آورده شود تمام شده است.

استاد حوزه علمیه شاهرود ادامه داد: ولایت جزئی از دین اسلام است و اصل ولایت و امامت جزئی از حقیقت اسلام است که کنار مجموعه اجزا قرار می گیرد و دین تمام می شود.

وی با اشاره به کمال تصریح کرد: وقتی این مجموعه اجزا اثربخش باشد کمال حاصل می شود مانند نماز که اگر با توجه و حضور قلب باشد نماز کامل است و اثر خود را دارد که در قرآن نماز را دور کننده فحشا و منکر می داند این کمال نماز است.

عبداللهیان با اشاره به ولایت و امامت گفت: توحید ،معاد،نبوت و عدالت بدون ولایت کمال نمی یابد و اثرگذار نیست و زندگی بودن ولایت معنا ندارد و اگر ولایت نباشد سازندگی نیست و محصول اتفاقاتی که امروز در جهان اسلام و کشورهای نظیر یمن و سوریه و عراق و بحرین و عربستان رخ می دهد به دلیل توجه نکردن به موضوع امامت و ولایت است که نداردند.

وی اضافه کرد: داعش محصول دین منهای امامت و ولایت است که موثر نیست و بلکه مخرب است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دو روز گذشته افزود: تمام بیانات ایشان ریشه قرآنی دارد و دائماً دشمنان را مایوس می کنند و ولایت فقیه شعاعی از نور ولایت و امامت است و حُجییَتَش از ولایت گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 37 سال از انقلاب می گذرد و این انقلاب پابرجاست بیان کرد: علت این استواری ایمان است و تا زمانی که ایمان به ولایت و قرآن و راه نورانی پیامبر باشد هرگز امکان تسلط کفار بر ملت ما وجود ندارد و پیام غدیر همین ایمان و ایستادگی در پرتو ولایت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها