فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس:

دفاع مقدس قدرت و توان مقاومت و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس گفت: دفاع مقدس قدرت و توان مقاومت و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد.
کد خبر: ۸۷۴۷۹۸۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵


اباذر سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ان در بندرعباس اظهار کرد: ایجاد قدرت بازدارندگی در میان قوای مسلح کشورمان در سایه تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دست آمده و اکنون هیچ دشمنی قادر به تهدید ملت ایران در عرصه نظامی نیست.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی با جنگ تمام عیار مواجه شد که دشمن بعثی تا بن دندان مسلح شده بود و ملت ایران از ساختار نظامی منسجمی برخوردار نبود و بر همین اساس بود که دشمنان در توهم اشغال ایران در طول یک هفته بودند.

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس با اشاره به نقش رهبری در هدایت ملت بزرگ ایران در مواجهه با دشمن بعثی و سازماندهی قوای مسلح در آن شرایط سخت، اضافه کرد: بدون شک اگر کلام نورانی امام خمینی(ره) در آن مقطع نبود، ایستادگی در برابر دشمنی که اساساً در هیچ زمینه‌ای دچار کمبود نبود، میسر نمی‌شد.

سالاری تبیین کرد: اگر مقاومت 8 ساله ملت ایران در دوران دفاع مقدس نبود، امروز کشورمان با چنین اقتدار و عظمتی در عرصه‌های بین‌المللی نمی‌درخشید و نقش ایران در صحنه سیاسی منطقه تا این اندازه راهبردی و استراتژیک نبود.

وی توضیح داد: تجربیات به دست آمده از دوران دفاع مقدس امروز تبدیل به درس‌های بزرگی در حوزه نظامی و سیاسی شده و بخش قابل توجهی از توان خودکفایی کشورمان در عرصه‌های نظامی مدیون تجربیات دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس با اشاره به نقش اثرگذار کنونی ایران در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای، تصریح کرد: به واسطه خون پاک شهدا و ایثار و فداکاری رزمندگان، ایثارگران و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد امنیت فراگیر در ایران اسلامی هستیم که با هیچ کدام از کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست.

وی عنوان کرد: ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه قرار دارد و این نقش‌آفرینی در سایه تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دشمن‌شناسی دقیق ایشان صورت می‌گیرد، چراکه اگر ما نسبت به فضای پیرامونی کشورمان هوشیارانه برخورد نکنیم، تهدیدات در آینده ما را با چالش جدی مواجه می‌کنند.

سالاری تأکید کرد: تداوم راه شهدا با بصیرت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی میسر است و آنچه که فصل مشترک وصیت‌نامه همه شهدا است، پیروی از ولایت و حرکت بر مدار رهبری است که نباید هر هیچ شرایطی از آن غافل شد.

ارسال نظرات