خبرهای داغ:
انتقاد نمایندگان مردم گلستان در مجلس نسبت به عدم تحقق وعده‌های رئیس جمهور؛

مردم به جای وعده، عمل می‌خواهند/ پروژه‌هایی که 20 سال خاک خورده است

نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم تحقق مناسب وعده‌های دولت و بی‌توجهی به اقوام در انتصاب مسئولیت‌های دولتی انتقاد کردند.
کد خبر: ۸۷۴۸۰۱۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از فارس، جلسه شورای اداری استان گلستان امشب با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در محل سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

در این جلسه چهار نفر از نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، اما تنها سه تن از نمایندگان استان به نمایندگی از مجموع نمایندگان فرصت سخنرانی در جلسه را داشتند.

نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: حضور مسئولان کشوری در استان گلستان برای پیگیری مصوبات کار بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: استان گلستان از ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی برای پیشرفت برخوردار است و با وجود تنوع قومی و مذهبی در این استان، شاهد وحدت مثال‌زدنی هستیم که در نوع خود کم‌نظیر است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: متأسفانه منابع تزریق شده به گلستان ضعیف است و درآمد سرانه این استان نیز از سطح پایینی برخوردار است.

تربتی‌نژاد تأکید کرد: پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان گلستان باید با جدیت بیشتری پیگیری شود و برخی از پروژه‌ها بعد از گذشت دو سال از سفر رئیس جمهور به استان هنوز پیگیری نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه سیستم حزبی خوبی در کشور حاکم نیست، تشریح کرد: در کنار اینکه باید به حزبی که رأی نیاورد احترام بگذاریم و نقد آنها را قبول کنیم، باید احزابی که در مسیر پیشرفت مؤثر بودند را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون در مجلس نیز در این جلسه یادآور شد: زمانی سفر مسئولان کشوری به استان مفید است که در راستای رفع مشکلات مردم به طور مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: مردم گنبدکاووس به جای فعالیت در حد شعار و مصوبه، انتظار اقدام و عمل عینی و ملوس را از دولت دارند.

نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون در مجلس تأکید کرد: عدم استقرار صنعت به معنی واقعی در استان گلستان موجب عدم پیشرفت این استان شده و اقتصاد تک بعدی کشاورزی به عنوان یک سم مهلک برای استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حتی در بخش کشاورزی نیز ما در استان گلستان از قافله توسعه عقب مانده‌ایم و توسعه نیافتن روش کشاورزی و کوچک شدن زمین‌های کشاورزی باعث عقب ماندگی کشاورزی استان و کاهش سطح اشتغال در این بخش شده است.

نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چندین طرح نیمه‌کاره و اساسی در گنبدکاووس وجود دارد که برخی از آنها دارای قدمت 20 ساله است و این طرح‌ها منتظر اقدام و عمل واقعی از سوی مسئولان است.


رامین نورقلی‌پور نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: گلستان به واسطه اقوام مختلف به عنوان رنگین‌کمان اقدام شناخته می‌شود و مشارکت اقدام در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: در انتخابات گذشته اقوام حضور فعال داشتند و حتی در پیروزی رئیس جمهور در عرصه انتخابات، اقوام نقش بسیار موثری داشتند.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای رئیس جمهور وعده داده بودند که اقوام در این دولت به صورت ویژه دیده شوند اما تا به امروز در استان گلستان و در مدیریت‌های استانی این موضوع دیده نشده و یا کمتر دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه منظورم از اقوام تنها قوم ترکمن نیست و حتی سیستانی‌ها نیز در این بین دیده نشده‌اند، گفت: این موضوع حتی در مدیران استانداری و حتی مدیران استانی نیز دیده نمی‌شود.

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای تصریح کرد: هرچند که من نیز بر اصل توانمندی، کارآمدی و شایسته‌سالاری اعتقاد دارم اما شایسته‌سالاری تنها محدود به جغرافیای خاص استان نیست و شایستگان در تمام عرصه جغرافیای استان وجود دارد.

در پایان سخنان نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، حسن صادقلو استاندار گلستان در دقایقی کوتاه تنها بر این جملات بسنده کرد و گفت: تمامی مدیران استان به صورت شبانه‌روزی آنچه در توان دارند در راستای خدمت به مردم به کار گرفته‌اند.

وی با قدردانی از تمامی مسئولان در سطح استان گلستان، افزود: شاخص‌هایی در این استان وجود دارد که به سادگی می‌توان تغییرات را از گذشته تا به امروز مشاهده کرد که با آنکه در سنوات گذشته این موضوع را تشریح کردم، اما برای اطلاع مجدد نمایندگان مردم، این تغییرات را به صورت کتبی به آنها ارائه خواهم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها