مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه واقعه غدیر ضامن استمرار وحدت اسلامی است، گفت: تنها راه حل مشکل جوامع بشری ترویج و پیاده‌سازی پیام غدیر است.
کد خبر: ۸۷۴۸۰۳۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام دیباجی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه نمایش بازسازی واقعه عظیم غدیرخم با هدف نشر و معرفی این حادثه عظیم در میان مردم و به ویژه قشر جوان به اجرا درمی‌آید، اظهار داشت: برگزاری این نمایش گامی برای معرفی فرهنگ ناب شیعه و نیز ناکامی دشمنان در شیعه‌ستیزی است.
وی،مشکل بشریت امروز را فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر عنوان و خاطرنشان کرد: تنها راه حل مشکل جوامع بشری ترویج و پیاده‌سازی پیام غدیر است.
حجت الاسلام دیباجی، بازسازی نمادین واقعه غدیر را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تعزیه خوانی و قرائت خطبه غدیر از جمله برنامه ها در بازسازی واقعه غدیر خم در این شهرستان است.
وی تاکید کرد: واقعه غدیر نه تنها امت اسلامی را جدا نمی کند بلکه ضامن استمرار وحدت اسلامی است و درصدد هستیم که پیام این واقعه را برای جهانیان صادر کنیم.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در ادامه با تاکید بر اینکه باید واقعه غدیر خم را در جامعه همانند واقعه عاشورا زنده نگه داریم، تصریح کرد: واقعیت موجود در عید غدیر خم همانند اصل ولایت در نظام جمهوری اسلامی است.
وی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) داستان غدیر را ساده و بی اهمیت برگزار نکرد،بلکه تا آنجا که توان داشت قبل ار حادثه غدیر،در حین ایراد خطبه و بعد از آن با دستورات و عنایات الهی رفتارهایی انجام داد که هر یک به حادثه غدیر بها و اهمی   می داد.
حجت الاسلام دیباجی اضافه کرد: کیفیت اعلان رفتن به حجه الوداع و نامهایی که برای آن انتخاب شد،حضور جمعیت کثیر،همراه بردن صحابه و سرشناسان آنها،همراه بردن صحابه و سرشناسان آنها،همرا بردن همسران پیامبر،سخنرانی هایی که پیامبر قبل از خطبه غدیر ایراد فرمودند،نکات مهم در خطبه ،کیفیت بیعت گرفتن از مردم،بیعت خواص و … همه از نقطه های برجسته در واقعه غدیر به حساب می آیند؛منتهی این نقاط برجسته را به دو بخش می توان تقسیم کرد:محورهایی که توسط شخص پیامبر همراه با دستورات الهی و در زمان حیات شخص پیامبر(ص) برای غدیر ایجاد شد،و بخش دیگر برجستگی هایی که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) و در طول تاریخ برای آن ایجاد شده است.آنچه پیش رو دارید،بیان محورهای مربوط به زمان پیامبر(ص)است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: پیامبر اکرم (ص) بعد از هجرت به مدینه منوره، سه بار به مکه مشرف شده اند بار اول در سال هشتم پس از صلح حدیبیه به عنوان ((عمره القضاء)) وارد مکه شدندولی هرگز برای حضور در این عمره اعلان عام نداد و جمعیت زیادی هم شرکت نکرد بار دوم در سال نهم هجری به عنوان((فتح مکه)) وارد این شهر شد که مجموع جمعیت را حدود ۱۰ هزار نفر تشکیل می داد و سومین و آخرین بار در سال دهم هجری بود که روز شنبه ،پنج یا ششم ذی قعده به عنوان((حجه الوداع)) به طور رسمی اعلان حج عمومی دادند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این اعلان عام و فراگیری به مردم مدینه ،اطراف مدینه ،مکه،یمن و اطراف آن گوشزد شد لذا جمعیت زیادی به سوی مکه سرازیر شدند؛جمعیتی بین نود هزار تا یکصد و بیست و چهار هزار نفر همراه پیامبر شدند.این در حالی بود که هنگام حرکت حضرت، بیماری آبله و حصبه در مدینه آمده بود و عده زیادی را از رفتن بازداشت. تازه این ها غیر از کسانی بودند که در مکه حضور داشتند و یا کسانی که همراه امیر مومنان علی (ع) از یمن آمدند که در حدود دوازده هزار نفر بوده است و یا همراه ابوموسی اشعری آمده بودند.
حجت الاسلام دیباجی در پایان تصریح کرد: این حج به نام ((حجه الوداع))(آخرین حج پیامبر)(حجه البلاغ)به خاطر نزول آیه تبلیغ((حجه الکمال)) به خاطر نزول آیه(اکملت لکم) و (حجه التمام) به خاطر (اتممت علیکم نعمتی) نامیده شده است که  خود این مسئله به نوعی یک برجستگی برای غدیر به حساب می آید.
ارسال نظرات