همزمان با هجدهم ذی الحجه روز عید غدیر خم، مراسم عید عاشقان ولایت و پاکبازان کوی دوست شهرستان دارالولایه بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۸۰۵۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، مردم ولایت مدار و خونگرم شهرستان بهاباد هم در شب وروزعید سعید غدیر خم با شرکت در آیین های مختلف که در مساجد این شهرستان برپا شد، عید سعید غدیر خم را گرامی داشتند.

در مراسمی که بدین منظور با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع این شهرستان برگزارشد مردم بهاباد روز عید سعید غدیر خم را جشن گرفتند و به شادی پرداختند و این روز را به یکدیگر تبریک گفتند.

در این مراسم حجت الاسلام علی اکبر صمدی یکی از روحانیون حوزه علمیه قم در سخنانی با تبریک عید سعید غدیر خم عید امامت و ولایت مولا علی علیه السلام اظهارداشت : عید غدیر از اعیاد بزرگ مسلمانان است چرا که در این روز فرخنده دین کامل شده است.

وی عید غدیر را روز تجلی و بیعت با ولایت فقیه دانست و گفت: همه ما باید همواره در همه مسائل دنباله رو ولایت فقیه باشیم.

حجت الاسلام صمدی با اشاره به خصوصیات پدر بزرگوار حضرت علی (ع) افزود:جانفشانی ها و ارادت های ابوطالب را همه دیده اند و در فداکاری های این بزرگوار همین بس که شبانه در خانه پیامبر اکرم(ص) می خوابید تا مبادا خطری ایشان را تهدید کند.

وی در ادامه تصریح کرد:ما باید به کوری چشم دشمنان نام امیرالمونین را در جامعه برجسته کنیم و سیرت ایشان را در جامعه نشر نماییم.

این روحانی برجسته گفت: غدیر تجلی‌گر ولایت، حکومت اسلامی و رهبری جامعه اسلامی است‌ و بهترین فرصت برای تبیین جایگاه امامت، ولایت و رهبری الهی است.

وی بالاترین نعمت از نعمات معنوی خداوند متعال را نعمت «اسلام» و «ولایت» عنوان کرد و گفت: اگر انسان همه نعمت های مادی و معنوی را داشته باشد، اما از نعمت اسلام محروم باشد، یقیناً جایی در بهشت خداوند نخواهد داشت و اگر اسلام داشته باشد، اما ولایت نداشته باشد، باز هم جای او در جهنم است.

حجت الاسلام صمدی با اشاره به اینکه روز عید غدیر خم مانند درخشنگی ماه در میان ستارگان است افزود : روزعید غدیر خم در میان سه عید فطر و قربان و جمعه، مانند درخشندگى ماه در میان ‏ستارگان است.

وی خاطرنشان کرد : چه تعبیر ظریفى امام دارد که عید غدیر را تشبیه به ماه کرده است و دیگر اعیاد را به ستاره؛ زیرا در این روز بزرگ بود که خداوند اعلام کرد: امروز دین را بر شما تکمیل کردم و نعمتم را بر شما به اتمام رساندم «الیوم اکملت‏ لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتى و رضیت لکم الاسلام دینا»؛ نعمت ‏بزرگ اسلام که از هر نعمتى ارزنده ‏تر و گرانبهاتر است، کامل نمى‏شود و محقق نمى‏گردد جز با ولایت على‏علیه السلام « و ما نودى بشى‏ء مثل ما نودى بالولایه‏».

مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود نظیر این مراسم در بخش آسفیچ و مرکزی و اکثر روستاهای شهرستان بهاباد برگزار شد.


ارسال نظرات