حجت الاسلام قرائتی:

نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در کنار جنبه نمایشی،باید پیام غدیر را به خوبی انتقال دهد/غدير خم بالاترين عيد است

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه عیدغدیرخم بالاترین عید است، گفت: نمایش بازسازی واقعه غدیرخم به شرطی موثر واقع می شود که انتقال دهنده پیام غدیرخم باشد.
کد خبر: ۸۷۴۸۰۶۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محسن قرائتی  با اشاره به برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در کشور گفت: من تا با حالا این نمایش را از نزدیک ندیده ام اما معتقدم که باید از هر روشی برای ترویج فرهنگ غدیرخم در کشور استفاده کرد.
وی ادامه داد: نمایش بازسازی واقعه غدیرخم به شرطی موثر واقع می شود که انتقال دهنده پیام غدیرخم باشد و بتواند این کار را به خوبی انجام دهد و اگر فقط جنبه تفریحی و نمایشی داشته باشد، نمی تواند پیام غدیرخم را به خوبی منتقل کند.
حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: نوع محتوا و اجرای آن می تواند در انتقال پیام غدیرخم به مخاطبان تاثیرگذار باشد.
وی تاکید کرد: قصه‌ي غدير را مي‌دانيد. من هم در اين سي و چند سال هروقت به مناسبت غدير بوده، حرف‌هايي را زدم. اما باز هم حرف براي زدن داريم. دليل نياز به امام همان دليل نياز به پيغمبر است. به چه دليل ما پيغمبر مي‌خواهيم؟ خداوند پيغمبرش را فرستاده و مي‌گويد: راه اين است. چاه اين است. نياز به امام دليلش همان نياز به پيغمبر است.
حجت ا لاسلام قرائتی ادامه داد: ما افتخار مي‌كنيم روز غدير خم حضرت علي نصب شد. پيغمبر سال آخري كه مي‌خواست مكه برود، اعلام كرد كه من به حجة‌الوداع مي‌روم، يعني حج آخري. خيلي‌ها با پيغمبر رفتند و اعمال حج را انجام دادند و قدم به قدم این سفر را نوشتند. و متر متر را در تاريخ آوردند اما در برگشتن چون غدير خم بوده، يك مرتبه قورتش دادند و اصلاً علي را نگفتند.
وی اضافه کرد: خيلي آدم داغ مي‌شود، اینکه رفتن پيغمبر را قدم به قدم نوشتند اما برگشتن پيغمبر را كه در غدير خم آن مانور را داد، هيچي به هيچي! غدير خم بالاترين عيد است و هيچ عيدي مثل غدير خم نيست.
حجت الاسلام قرائتی در پایان اظهار داشت: راجع به غدير خم يك آيه‌اي داريم، «الْيَوْمَ» يعني امروز، «أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ» (مائده/3) يعني دينتان را كامل كردم. «الْيَوْمَ يَئِسَ» امروز كفار، «يَئِسَ الَّذينَ كَفَرُوا» امروز كفار مأيوس شدند. «وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي‏»، «أَتْمَمْتُ» يعني نعمت خودم را بر شما تمام كردم. «وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً» امروز من از شما راضي هستم. يك كلمه‌اي در قرآن است، كه امروز كفار مأيوس شدند. امروز خدا راضي شد. امروز دين كامل شد. امروز نعمت تمام شد.
 
منبع: سایت کوله بار
ارسال نظرات
آخرین اخبار