در آستانه عيد سعيد غدير خم، کتاب «امیر علم» با حضور جمعي از مسئولین، نويسندگان، پژوهشگران و كتابدوستان در كتابخانه مركزي اردبيل رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۴۸۰۸۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل، در آستانه عيد سعيد غدير خم، کتاب «امیر علم» با حضور حجت الاسلام ستوده مديركل تبليغات اسلامي، شفيع شفيعي مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري اردبيل، رباب عزيزخاني مديركل كتابخانه هاي عمومي، رحيم انوري مدير دفتر بنياد نهج البلاغه، اصغر تقي زاده شكيبا مديرعامل انجمن خيرين كتابخانه ساز استان اردبيل و جمعي از نويسندگان، پژوهشگران و كتابدوستان در كتابخانه مركزي اردبيل رونمایی شد.

رباب عزيزخاني در مراسم رونمايي از کتاب «امیرعلم» كه تأليف سیدجمال موسوی بوده و با مقدمه آیت الله سیدحسن عاملی، به زندگی علمی امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و فضائل علمي آن حضرت ميپردازد، با بیان اینکه «ما مفتخریم که در دهه ولایت و امامت کتابی که منسوب به حضرت علی علیه الاسلام است را در سطح استان معرفی کنیم» اظهار داشت: امیدوارم کتاب «امیرعلم» براي پژوهش هاي بيشتر در باب فضائل علمي امام علي (ع) راه گشا باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل ضمن قدردانی از تلاش و اهتمام ویژه سید جمال موسوی در تأليف این کتاب، تصریح کرد: كتاب بهترين ابزار براي نشر معارف علوي و ترويج فضائل ائمه اطهار(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نيز در اين مراسم، از حمایت هاي اداره کل کتابخانه های عمومی از نويسندگان و پژوهشگران استان قدردانی كرد و اظهار داشت: در عصر اطلاعات و گسترش فضای مجازی که هزاران شبهه در شبكه هاي اجتماعي پخش می شود، انتشار کتابي در باب معارف علوي كار ارزشمندی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ستوده با بیان اینکه ائمه اطهار عليهم السلام گنجینه بیکران علم و دانایی هستند، خاطرنشان کرد: علم ائمه(ع) يكي از راه هاي اثبات و تشخیص آنها در بین مردم زمانه بوده است و حضرت امیرالمومنین عليه السلام نیز از باب علمیت خود شناخته شدند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن علم و حکمت يكي از والاترین ویژگیهاي امامان است، افزود: اگر در جامعه آن زمان ارزش و مقام علمیت حضرت علی عليه السلام را می دانستند، راه جهل نپيموده و مقام ايشان را بيشتر ارج می نهادند.

ستوده، با اشاره به اینکه کتاب «امير علم» از نظر سندیت و منابع، كتاب ارزشمندي در حوزه امام شناسي است، ادامه داد: این کتاب می تواند منبع معتبری برای حوزه های علمیه و دانشگاهي پایان نامه های دانشجویی باشد.

در ادامه اين برنامه، سیدجمال موسوی نیز انگیزه اصلی خود از تألیف کتاب را علاقه و ارادت به محضر حضرت علی عليه السلام و نيز نياز به پژوهش در خصوص علم امیرالمؤمنين عليه السلام عنوان کرد و گفت:

در این کتاب سعی کرده ام از علم جامع امام علی عليه السلام سخن بگويم و دريچه اي متفاوت به شناخت فضائل آنحضرت بگشايم.

موسوی با بیان اینکه در آغاز نوشتن به امام رضا عليه السلام توسل جسته و ابتدای کتاب را به سخنی از ایشان مزین کرده است تصریح نمود: در تالیف این کتاب از منابع معتبر اهل تسنن و شیعه از جمله الغدیر و بحارالانوار استفاده شده که امیدوارم در آینده به زبان عربی ترجمه شود.

در ادامه اين نشست، مسئولان حاضر با اهداي لوح از زحمات این نویسنده و پژوهشگر اردبیلی تقدیر نموده و سپس از کتاب «امیرعلم» رونمایی شد.

اين كتاب در 488 صفحه و توسط انتشارات محقق اردبيلي منتشر و روانه بازار شده است.

ارسال نظرات