در یک کلیپ سخنرانی اعتراف شده است؛

سالانه هر آمریکایی حدود ۲۰ تن دی اکسیدکربن تولید می‌کند

در حال حاضر، انسان ها هر سال مقدار زیادی دی اکسید کربن، بیش از ۲۶ میلیارد تن به هوا منتشر می‌کنند؛ این میزان برای هر آمریکایی، حدود ۲۰ تن و برای مردم کشورهای فقیر، کمتر از یک تن است و به طور متوسط حدود ۵ تن برای هر نفر در سیاره زمین است.
کد خبر: ۸۷۴۸۱۱۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، Ted.com در یک کلیپ سنخنرانی منتشر شده اقرار می‌کند: گاز CO2 یا دی اکسید کربن در حال گرم کردن سیاره زمین است؛ اگر شما میزان CO2 ایی که منتشر می‌شود و منجر به افزایش درجه حرارت زمین می‌شود را جمع کنید می‌بینید این افزایش دما منجر به برخی اثرات بسیار منفی خواهد شد؛ اثرات آن بر آب و هوا است و شاید بدتر، اثرات غیر مستقیمی هم بر اکوسیستم های طبیعی دارد و می تواند به تغییرات سریع و فروپاشی اکوسیستم منجر شود.

 

در حال حاضر، نقشه دقیقی از مقدار افزایش CO2 و درجه حرارت وجود دارد که البته قدری عدم اطمینان در صحت آن نیز وجود دارد که خیلی مهم نیست؛ اما قطعا چگونگی و میزان اثرات افزایش CO2 و درجه حرارت بر روی کره زمین بسیار بد است.

 

این افزایش درجه حرارت همچنان ادامه دارد به طوری که یک چالش بزرگ در آینده خواهد بود؛ این شرایط به شکلی خواهد بود که گویی ما یک کامیون با ارتفاع دوازده فوت هستیم که تلاش می کند از زیر یک پل با ارتفاع ده فوت عبور کند و ما فقط می توانیم به نوعی تحت فشار باشیم.

 

در حال حاضر، انسان ها هر سال مقدار زیادی دی اکسید کربن، بیش از 26 میلیارد تن به هوا منتشر می‌کنند؛ این میزان برای هر آمریکایی، حدود 20 تن و برای مردم کشورهای فقیر، کمتر از یک تن است و به طور متوسط ​​حدود 5 تن برای هر نفر در سیاره زمین است.

 

تولید دی اکسید کربن به طور مداوم در حال بالا رفتن است و تنها تغییرات مختلف اقتصادی است که باعث افزایش گاز دی اکسید کربن شده است.

 

در حالیکه امروز جهان 8/6 میلیارد نفر جمعیت دارد و پیش بینی شده این جمعیت به حدود 9 میلیارد نفر افزایش خواهد یافت و موضوع گرم شدن زمین، نگران کننده‌تر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار