فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان عنوان کرد

برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سه شهر کردستان/ نمایش تجهیزات جدید ارتش

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان گفت: رژه نیروهای مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در سنندج، مریوان و سقز برگزار می‌شود که در این مراسم، بخشی از دستاوردها و تجهیزات جدید ارتش در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۴۸۱۸۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امیر ابوالفضل برزگری در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی 3 هزار 354 شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب کرده است و این شهدا با تقدیم خود حماسه بزرگ را خلق کردند که دفاع مقدس می‌تواند از پرافتخارترین حماسه‌ها در تاریخ این کشور باشد.

وی انتقال ارزش‌های دفاع مقدس را از اهداف اصلی برگزاری برنامه‌ها در این هفته عنوان کرد و گفت: این ارزش‌ها باید به احاد جامعه به ویژه نسل جوان باید انتقال داد شود.

برزگری خاطرنشان کرد: نسل امروز و نسل‌های آینده باید بدانند در طول هشت سال جنگ تحمیلی چه چیزهایی بر سر این مردم به ویژه نیروهای مسلح آمد و با چه مشکلات و سختی‌های برای دفاع از اسلام و انقلاب دسته و پنجه نرم کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان از گذشته به عنوان چراغ آینده نام برد و اظهار کرد: تاریخ دانشگاهی بوده که دانش‌آموختن در ان برای همگان واجب است.

برزگری افزود: امروز همه مسلمانان جهان می‌دانند که آل‌سعود، یهود و اسرائیل دو روی سکه هستند و به امید خدا همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تا صف سال آینده ریشه آنها از زمین کنده خواهد شد.

وی از پیروزی ملت ایران به عنوان ترجمان آیات قرآن کریم و نصرت الهی نام برد و اظهار داشت: اگر از برکات نصرت الهی نبود قطعاً پیروزی در برابر 25 کشور دنیا برای ملت ما که از نظر ارتش و تجهیزات شرایط خوبی در ان زمان نداشتیم محقق نمی‌شد.

به گفته برزگری، دشمن توان دیدن امنیت کشور ما را ندارد و برای از بین بردن این امنیت پایدار دست به انجام هر می‌زند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 از ایمان به عنوان قوی‌ترین سلاح نیروهای مسلح در پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی نام برد و اظهار کرد: هشت سال جنگ تحمیلی واقعا دفاع مقدس بود، زیرا از یک سو حالت تدافعی و از سوی دیگر مطابق ارزش‌های اسلام قرآن بود.

* رسالت نیروهای مسلح دفاع از مرزها و امنیت ملی است

برزگری خاطرنشان کرد: رسالت نیروهای مسلح دفاع از مرزها و امنیت ملی است، بدین منظور باید توان عملیاتی و انگیزه‌های آنها روز به روز تقویت پیدا کند.

وی با بیان اینکه ارتش‌های دنیا از نظر ماهیت چند دسته هستند، گفت: نیروی مسلح در برخی از کشورها ویترینی هستند و هیچگونه توان عملیاتی ندارند و تنها برای حفظ حکومت تشکیل می‌شوند.

برزگری اظهار کرد: برخی نیروهای مسلح مانند ارتش آمریکا در ظاهر یک توان عملیاتی بالایی دارند، اما در عمل که قرار می‌گیرند نظامی صرف و بی‌منطق هستند و برای رسیدن به آمالشان دست به هر کاری می‌زنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 تصریح کرد: این دست از نیروهای مسلح وقتی در میدان عمل کم می‌آورند دست به هر نوع جنایتی می‌زنند که نمونه‌ای از آن را در اقدام و فاجعه‌آمیز ارتش صدام در حلبچه دیدیم.

به گفته برزگری، تنها نیروهای مسلح در دنیا که مکتبی و بر اساس انگیزه معنوی و کارایی است نیروهای مسلح ایران اسلامی بوده و این مهم به خوبی در روند جنگ تحمیلی به اثبات رسید.

وی گفت: نیروهای مسلح در ایران اسلامی در قالب ارتش دلاور، سپاه سرافراز، مرزبانی غیور، سبزپوشان انتظامی و نیروهای مردمی بسیج با تکیه بر انگیزه و اصل معنویت تشکیل و ارتقا پیدا می‌کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 با اشاره به توانایی‌های رزمی و تسلیحاتی نیروهای مسلح در کشور ایران بیان کرد: نیروهای مسلح در کشور ایران با بهره‌گیری از توان داخلی و تکیه بر داشته‌های خود به بهترین امکانات روز مجهز و توان مقابله با هر تهدیدی را از سوی دشمنان دارند.

به گفته برزگری، نگاه نیروهای مسلح به مقابله با دشمنان و ایثارگری در راه دفاع از مرزهای کشور اجرای یک مأموریت نیست، بلکه به عنوان یک تکلیف به آن توجه می‌شود.

وی در ادامه به دستاوردهای دفاع مقدس در کشور اشاره کرد و افزود: مبارزه فعال با ضد انقلاب و گروهک‌های معاند داخلی و نبرد گسترده علیه تجاوز خارجی از دستاوردهای نیروهای مسلح در عرصه داخل و خارج از کشور است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 تصریح کرد: اگر امروز با وجود آشوب‌های گسترده در منطقه کشور ما امنیت و آرامش بی‌بدیلی دارد به واسطه ایثار و از خودگذشتگی ملت فهیم و آزاده ایران و به ویژه شهیدان این مرز و بوم است.

* تقویت خودباوری از برکات دفاع مقدس است

به گفته امیر برزگری، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری از برکات دفاع مقدس بوده و ملت ایران با تکیه بر توانایی‌های خود و جوانان کشور به پیروزی و نصرت بزرگ رسیده است.

وی اضافه کرد: ابتکار عمل در ساخت تجهیزات و رشد باورهای دینی و تولید تفکر بسیجی به عنوان یک ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس و رشد فضائل اخلاقی و تکلیفی عمل کردن در دفاع به عنوان یک وظیفه در بین مردم نهادینه شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 با بیان اینکه ملت ایران صرفه‌جویی را در طول هشت سال جنگ تحمیلی یاد گرفت، افزود: همین روحیه موجب پیروزی این ملت در مقابله با تحریم‌های مختلف دشمنان از اول انقلاب تاکنون شده است.

برزگری در ادامه به بخشی از برنامه‌های نیروهای مسلح به ویژه لشکر عملیاتی 28 استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری مسابقات تیراندازی برای مدیرکل‌ها در استان، برگزاری برنامه سان و رژه به صورت همزمان در سه شهرستان استان و برگزاری مراسم تجلیل از سربازان نمونه و خانواده‌های آنها را در طول هفته دفاع مقدس خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مراسم سان و رژه که روز چهارشنبه همزمان با شهرها مریوان و سقز در میدان آزادگان سنندج برگزار می‌شود سعی کرده‌ایم بخشی از دستاوردها و تجهیزات جدید را در معرض دید عموم قرار دهیم.


ارسال نظرات