مشاور امور بانوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیشترین استفاده از فضای مجازی در کشور، مربوط به زنان خانه‌دار بوده که این بیانگر توانمندی بانوان ما در استفاده از حوزه مجازی است.
کد خبر: ۸۷۴۸۲۱۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سودابه رادفر در نشست هم‌اندیشی بانوان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان که با حضور همچنین مدیرکل دفتر امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای برقراری عدالت جنسیتی باید بانوان استان خودشان تلاش کنند و استعدادها و توانمندی‌های خود را نشان دهند.

وی افزود: توقع می‌رود با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی کردستان و مردم روشنفکر و تحصیلکرده‌ای که استان دارد بانوان بتوانند جایگاه اجتماعی خود را ارتقا دهند و در توسعه متوازن کشور چه در حوزه اشتغال خانگی، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه بانوان در کشور ما به دست پاکی و دقت عمل مشهور هستند، افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به بانوان دارد و در این زمینه مشی دولت بر این است که از توان و ظرفیت بانوان بیشتر استفاده ببرد.

مدیرکل امور بانوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ضریب نفوذ اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: در سال 2010 این ضریب برای مردان 16.3 درصد و برای بانوان 12 درصد بود که شاهد شکاف جنسیتی چهار درصدی در حوزه آی.سی.تی کشور بودیم.

رادفر یادآور شد: در سال 2014 ضریب نفوذ اینترنت برای بانوان 83 درصد و برای آقایان 86 درصد شد که با این روند شاهد برقراری عدالت جنسیتی در حوزه مخابرات و اینترنت هستیم.

رادفر بیان کرد: سعی بر این است که اختلاف و تبعیض جنسیتی در حوزه آی.سی.تی وجود نداشته باشد و بانوان نیز بتوانند در کنار مردان در پست‌های بالا و مدیریتی و در رده‌های مناسب فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه مسائل زنان و خانواده مورد تأکید مقام رهبری است، یادآور شد: فرمان 14 ماده‌ای که رهبر در خصوص خانواده مطرح کرده نشان‌دهنده اهمیت بانوان در جامعه است ولی باید بانوان بتوانند توانمندی خودشان را نشان دهند.

رادفر اضافه کرد: با تحقیقاتی که انجام شده امروزه بیشترین استفاده از فضای مجازی مربوط به زنان خانه‌دار است و این بیانگر توانمندی بانوان ما در استفاده از حوزه مجازی بوده که امیدواریم بانوان فرهیخته استان کردستان نیز دست به دست هم دهند و در حوزه آی.تی موفق عمل کنند.

بر اساس این گزارش، در این نشست بانوان فعال حوزه فناوری اطلاعات استان کردستان نیز به بیان مشکلات و چالش‌های پیش‌روی استان در حوزه آی.سی.تی پرداختند و خواستار استفاده بیشتر از توانمندی و استعداد بانوان در پست‌های مدیریتی شدند.

ارسال نظرات