دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: کم‌فروشی، گران‌فروشی، فروش اجناس بی‌کیفیت و کم‌توجهی در ارائه درست و کامل خدمات از جمله مصادیق منکر در شغل‌های بازاری است.
کد خبر: ۸۷۴۸۲۱۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری سیج از کردستان، محمود الله‌مرادی در جلسه روسای اتحادیه‌های صنفی استان کردستان در سالن جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های ستاد کردستان، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام دستگاه‌ها، نهادها، اتحادیه‌ها و تمامی ادارات است تا بوسیله آن بتواند از منکراتی که امروز در جامعه به صورت ناآگاهانه و یا آگاهانه بوجود می‌آید، جلوگیری کند.

وی افزود: زمانی که از امر به معروف و نهی از منکر سخن به میان می‌آید، ذهن‌ها به سمت بدحجابی می‌رود، اگر چه بدحجابی و بی‌حجابی یک منکر و معضل در جامعه امروزی است و نیازمند ریشه‌یابی و بررسی علل و عوامل ایجاد آن است، اما این موضوع بخشی از ماموریت‌های ستاد را در بر می‌گیرد.

الله‌مرادی در ادامه به جایگاه بازاری و بازار در جامعه اشاره کرد و با عنوان این مطلب که این جمع به عنوان فعالان بازار، از زمان‌های قدیم دارای وجهه و جایگاه بوده‌اید، گفت: نباید کاری کرد که اسم بازار همراه با القاب و عناوین بد عنوان شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات افرادی مسوول به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند که اینها تنها جایگاه مسوولیت را سرقت کرده‌اند و اگر یک فرد در بازار احتکار می‌کند، این هم شغل بازاری را سرقت کرده و گرنه در بازار بر مبنای اسلام، احتکار، کم‌فروشی و گرانفروشی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: اتحادیه‌ها و جامعه بازاری نباید اجازه بدهند که این شغل به وضعیتی مبتلا شود که اعتماد عمومی به آن را از بین ببرد.

الله‌مرادی همچنین گفت: در روایات، از شغل و کاسبی به عنوان جهاد نام برده شده است و افرادی هم در همه قشرها وجود دارند که انصاف به عنوان یک معیار در زندگی آنها مطرح است و هیچ وقت جایگاه خود را از دست نمی‌دهند.

وی ادامه داد: ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال بستن مغازه و کاسبی دیگران نیستیم بلکه انجام کارهای خیر و جلوگیری از منکرات، انتظار ما به عنوان ستاد، از قشر بازاری است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کارهای خیر، جزو معروفات است و چون مردم کردستان در انجام کار خیر همواره پیشقدم هستند، لذا روسای اتحادیه‌ها نیز با استفاده از افراد متدین و مومن، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند تا دامنه کارهای خیر را ترویج داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: کم‌فروشی، گران‌فروشی، فروش اجناس بی‌کیفیت و کم‌توجهی در ارائه درست و کامل خدمات از مصادیق منکر در شغل‌های بازاری است که شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه‌ها باید آنها را با هدف اصلاح، تذکر دهند.

وی یادآور شد: دین ما اجازه انجام منکرات را نداده است لذا ما به عنوان مسلمان و پیرو دین اسلام، باید از بروز و ظهور منکرات در جامعه جلوگیری کنیم.

الله‌مرادی تبیین کرد: منظور ما از تذکر مصادیق منکر، مچ‌گیری و گزارشات منفی در ارتباط با افراد نیست، بلکه اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید با برخورد درست و اخلاق‌مدارانه، کارهای نادرست را تذکر دهند تا اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: نباید بگوییم که امر به معروف و نهی از منکر مال جمهوری اسلامی است، چون قدم برداشتن در این راه، جهاد محسوب می‌شود و هر کس در شغل خودش می‌تواند در گسترش فرهنگ این دو فریضه الهی ایفای نقش کند.

الله‌مرادی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، یک ستاد کاملا مردمی است که با تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر به دنبال تقویت سیستم نظارتی در بحث رعایت مسائل شرعی است که در قرآن خطاب به مسلمانان آمده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در پایان گفت: کسانی که در دایره اسلام قرار می‌گیرند، موظف به رعایت و اجرای دستورات الهی و آموزه‌های دین هستند.

ارسال نظرات