دبیر ستاد راهبری اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان گفت: رزمندگان اسلام هرگز مقابل خواسته‌های دشمن سر خم نکردند و این روحیه برگرفته از تعالیم قرآنی است.
کد خبر: ۸۷۴۸۲۴۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسيج از سمنان، بهنام مطلبی صبح امروز در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌های نبرد حضوری همه‌جانبه را شاهد بودیم و مردم با دشمنان نظام اسلامی جنگیدند و امروز به فرموده قرآن کریم، باید به رزمندگان اسلام توجه شود و این امر با وقف‌های قرآنی، درمانی و اجتماعی ممکن خواهد شد.

وی تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران در زندگی‌شان با مشکلات فراوان روبه‌رو هستند؛ ابتدای انقلاب با آنکه وضع معیشتی نیروهای انقلابی چندان مطلوب نبود، کسی به خود جرأت نمی‌داد مقابل خواسته‌های دشمن سر خم کند و همه این‌ها برگرفته از تعالیم قرآنی است.

به اعتقاد دبیر ستاد راهبری اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان، مهم‌ترین مشکل، دغدغه و نگرانی ایثارگران انقلاب اسلامی در برهه کنونی، اشتغال و بیکاری فرزندان ایثارگران و جانبازان بوده که می‌توان با ترویج فرهنگ وقف در این حوزه، نسبت به رفع آن گام برداشت.

مطلبی افزود: در زمان حاضر بسیاری از فرزندان شهیدان، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی دوران جوانی یا نوجوانی را می‌گذرانند و متأسفانه پس از اتمام تحصیلاتشان بیکار می‌مانند؛ وقف می‌تواند موتور محرکه ایجاد اشتغال در این بخش باشد.

وی گفت: این افراد به علت محدود بودن میزان پذیرش اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند مشغول به کار شوند و باید مردم در این حوزه بیشتر وارد میدان شوند.

دبیر ستاد راهبری اطلاع‌رسانی وقف در استان سمنان تصریح کرد: وقف‌های موردنظر در این بخش می‌تواند حتی در اختصاص کمک‌هزینه به ایثارگران، همسران و فرزندان آن‌ها که در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور، آزاد اسلامی و دوره‌های شبانه مراکز آموزش عالی دولتی در حال تحصیل هستند، تعلق گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها