رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: حماسه جاودان و بی ‌بدیل دفاع مقدس نماد عشق به وطن و ایثار دلاورمردانی ا‌ست که عاشقانه و جان‌برکف، روحیه آزادگی و حریت خویش را به رخ دشمنان اسلام کشاندند.
کد خبر: ۸۷۴۸۳۷۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، هشت  سال دفاع مقدس را برگ زرینی بر تارک درخشان تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: حماسه جاودان و بی ‌بدیل دفاع مقدس نماد عشق به وطن و ایثار دلاورمردانی ا‌ست که عاشقانه و جان‌برکف، روحیه آزادگی و حریت خویش را به رخ دشمنان اسلام کشاندند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان حماسه‌آفرینان رشید دفاع مقدس را الگوی استقامت و پایداری در برابر تجاوز استکبار جهانی و ایادی آن دانست و افزود: 31 شهریور، سالروز آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم بعثی عراق به پشتوانه حمایت‌های آشکار و پنهان غرب با هدف شکست انقلاب اسلامی و فروپاشی نظام مقدس و نوپای «جمهوری اسلامی ایران» است.

وی با بیان اینکه توطئه تجاوز به ایران با عنایات حضرت حق و رهبری حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) شکست خورد و زمینه‌ساز شکست رژیم بعثی عراق و رسوایی حامیانش شد، گفت: مقاومت بی‌ نظیر ملت ایران در برابر دسیسه‌های دشمن از تهدید ویرانگر جنگ فرصتی طلایی در جهت حفظ و تقویت انقلاب اسلامی و پایداری نظام ایجاد کرد تا حماسه‌سازان خرمشهر، هویزه، شلمچه و… در یاد و قلب مردم ایران جاودانه شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: امروز با گذشت 28 سال از پایان پیروزمندانه هشت سال دفاع مقدس ملت غیور ایران در برابر متجاوزین، آثار و پیامدهای مقاومت تاریخی رزمندگان غیور ایران اسلامی در عرصه بسیاری از تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هویدا شده است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به گسترش نهضت بیداری و مقاومت اسلامی، شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و همچنین تحولات سوریه، یمن، بحرین و عراق اشاره کرد و یادآور شد: دفاع مقدس ملت ایران گنجینه‌ای ارزشمند و پشتوانه‌ای عظیم برای آزادگان جهان و مسلمانان منطقه بوده و الگویی برای رویارویی جهان اسلام با نظام سلطه و استکبار در اقصی نقاط گیتی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان حرکت رو به تعالی انقلاب اسلامی و ملل آزادی خواه و حق‌طلب جهان را عامل تزلزل نظام سیاسی و امنیتی آمریکا و لابی صهیونیستی در جهان دانست و خاطرنشان کرد: این حرکت قطعا نویدبخش آینده‌ای امیدآفرین برای تحقق حاکمیت مستضعفین بر سرنوشت خویش است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت هزار شهید استان و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های فرزندان دیار میرزاکوچک به ‌ویژه حمایت‌های همه‌جانبه مردم گیلان و اعزام کاروان‌های هزار کامیونی شامل هدایا و سایر تدارکات به جبهه‌های حق علیه باطل، عنوان کرد: باید فرصت گرانقدر هفته دفاع مقدس را مغتنم بشماریم.

حجت الاسلام اشجری از صاحبان اندیشه و قلم، عالمان دینی و دانشگاهی، فرهیختگان فرهنگی و اصحاب رسانه دعوت کرد تا با تحقیق و تدقیق به تبیین عوامل پیروزی چشمگیر ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی همچون رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره)، نقش شخصیت‌های برجسته نظام از جمله حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، معارف و ارزش‌های دفاع مقدس، سیره عاشورایی شهیدان و ایثارگران، شناخت عناصر وحدت‌بخش در برابر توطئه‌های استکبار جهانی، اخلاص رزمندگان و همراهی مردم در پشت جبهه بپردازند.

ارسال نظرات