نماینده مردم سقز در مجلس در گفتگو با«بسیج»:
حسینی کیا گفت: وزیر آموزش و پرورش نیز باید نسبت به تأمین اعتبارات و رسیدگی به آموزش مناطق محروم توجه ویژه کرده و جدیت به خرج دهد.
کد خبر: ۸۷۴۸۴۷۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به محدودیت فضای آموزشی و تحصیلی در مناطق دور افتاده و محروم کشور اظهار داشت: بر اساس آموزه های دین اسلام، قرآن کریم و همچنین قانون اساسی تحصیل باید در اختیار همگان قرار بگیرد.

وی افزود: در حوزه آموزش کشور باید اهتمام جدی وجود داشته باشد تا کسی از تحصیل محروم نشود؛ امروز رسالت مهم مسئولان این است که در این حوزه سرمایه گذاری کنند مخصوصاً در مناطق محروم کشور چرا که در دوران طاغوت و حتی بعد از انقلاب به دلیل ادامه محرومیت ها در این مناطق استعدادهای افراد شکوفا نشده و قابلیت های آنها به فعلیت نرسیده است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید تأمین اعتبارات لازم را انجام دهند تا افرادی به دلیل فشار های مالی مدارس در گرفتن شهریه ها ترک تحصیل نکنند.

حسینی کیا گفت: شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست که افرادی به دلیلی هزینه و شهریه های بالای مدارس ترک تحصیل کنند همه باید تلاش کنیم و وزیر آموزش و پرورش نیز باید نسبت به تأمین اعتبارات و رسیدگی به آموزش مناطق محروم توجه ویژه کرده و جدیت به خرج دهد.

این مقام مسئول درخصوص شهریه های بالای مدارس کشور خاطر نشان کرد: مدیران مدارس به خصوص در مناطق محروم نباید در گرفتن شهریه به دانش آموزان و والدین آنها فشار بیاورند چراکه گرفتن هزینه های اضافی و بیهوده از نظر قانونی تخلف است.

ارسال نظرات