آیت‌الله مکارم شیرازی:

آمریکا مصداق خرابکاری‌ها در جهان است/به‌نام مبارزه با داعش، ارتش سوریه را بمباران می‌کنند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ثروت‌های موجود در دنیا گفت: این ثروت‌ها پاسخگوی همه نیازمندان دنیا است اما در جاهایی مصرف می‌شود که مخرب است و آمریکا مصداق این خرابکاری‌ها در جهان است.
کد خبر: ۸۷۴۸۵۲۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: طبق این روایت خیانت، دزدی، شراب‌خواری و زنا چهار چیزی هستند که هریک از آن‌ها در خانه‌ای باشد آن خانه‌، خراب و بی‌برکت می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه دنیای امروز به هریک از این چهار مسئله مبتلا است، افزود: درگذشته درآمدهای شبکه‌ای در شمار کلاه‌برداری‌ها بود اما امروز این مسئله در قالب بیع‌های جدید صورت می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فقر و گرسنگی میلیون‌ها انسان در قاره آفریقا گفت: چرا باید امروز بیشترین ثروت دنیا برای ساختن سلاح‌های مخرب مصرف شود درحالی‌که امروز افراد زیادی در دنیا از نعمت درمان، مسکن و تحصیل محروم هستند.

وی بیان کرد: خداوند متعال نعمت‌های بسیاری به جهانیان داده است اما کشورهایی مانند عربستان سعودی این نعمت‌ها را برای تخریب و ویرانی دنیا استفاده می‌کنند و این در حالی است که در خود کشور عربستان فقرای بسیاری وجود دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه هرجایی ویرانی و قتل وجود دارد، نام عربستان سعودی در آن دیده می‌شود، افزود: همه این‌ها برخاسته از مذهب جعلی وهابیت و محمد بن عبدالوهاب است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ثروت‌های موجود در دنیا گفت: این ثروت‌ها پاسخگوی همه نیازمندان دنیا است اما درجاهایی مصرف می‌شود که مخرب است به‌عنوان نمونه آمریکا مصداق این خرابکاری‌ها در جهان است که به نام دفاع از سوریه و مبارزه با داعش، ارتش سوریه را بمباران می‌کند.

وی با اشاره به وظایف مسلمانان در این زمینه گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه نخست مسلمانان در دنیای امروز است همچنین وظیفه دوم دعا برای تعجیل امام عصر(عج) و آماده‌سازی خود برای سربازی آن حضرت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار