استاندار خراسان رضوی:

ما از اراده ملت‌ها و دولت‌های مستقل جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم

استاندار خراسان رضوی حمایت از اراده ملت‌ها و دولت‌های مستقل جبهه مقاومت در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی آنها را عامل امنیت پایدار منطقه دانست.
کد خبر: ۸۷۴۸۵۴۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
به گزارش  خبرگزاری بسیج  از خراسان رضوی علیرضا رشیدیان صبح امروز در مراسم رژه اولین روز هفته دفاع مقدس که در میدان 15 خرداد مشهد برگزار شد، هفته دفاع مقدس را تبلور خاطره‌های باشکوه ایمان، ایثار، حماسه، شهامت و شهادت، غیرت و تسلیم ناپذیری و خودباوری و استقامت یک ملت تحت رهبری حضرت امام(ره) دانست و اظهارداشت: دفاع مقدس درس عبرتی بزرگ برای همه بدخواهان و دشمنان ایران و دانشگاه بزرگی است که در 8 سال گنجینه‌های عظیم و ارزشمندی از تجارب و اندیشه‌های دفاعی برای ملت و آزادگان جهان آفرید.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس احیاگر حماسه عاشورا و کربلا در عصر حاضر بود که در درون خود فرهنگ مقاومت و اندیشه‌های دفاعی جدید را بازتولید کرد، وجود فرماندهی بی‌نظیر ولی‌فقیه که تضمین کننده انسجام، رشد و تعالی نیروهای مسلح و نقطه اتصال آنها به ایمان و معنویت، اتحاد و همدلی و هماهنگی است را اولین خصوصیات بی‌بدیل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

استاندار خراسان رضوی مردمی بودن نیروهای مسلح و محبوبیت بالای آنها در میان مردم را دومین ویژگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: سومین ویژگی عمق اعتقاد و ایمان و انگیزه بالای دینی و الهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این نیرو را از همه نیروهای مسلح سراسر جهان متمایز می‌کند.

رشیدیان دفاع مقدس را وسیله آبدیده شدن نیروهای مسلح توصیف و تاکید کرد: در شرایط امروز منطقه و دشمنی آشتی ناپذیر ما با استکبار و صهیونیسم و وجود دولت‌های دست نشانده و گروه‌های تکفیری و فتنه داعش در منطقه که خنجر استکبار بر پشت و پهلوی اسلام است، تقویت و ارتقا و تجهیز توان دفاعی نیروهای مسلح از اولویت‌های نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران است.

وی امنیت را پدیده‌ای فراتر از مرزهای جغرافیایی یک کشور دانست و تصریح کرد: امنیت منطقه ما حاصل تلاش همه کشورهای منطقه بدون حضور و دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای است و ما از اراده ملت‌ها و دولت‌های مستقل جبهه مقاومت در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی آنها حمایت می‌کنیم و نتیجه عملی این حمایت امنیت پایدار منطقه خواهد بود.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی با بیان اینکه دول غربی به بهانه مبارزه با تروریسم خودساخته خود به منطقه لشکرکشی کرده‌اند، گفت: اراده ملت و نظام ما در مبارزه با تروریسم در منطقه فراتر از شعارهای کشورهای غربی است که خود حامی و عامل بوجود آمدن گروه‌های تروریستی در منطقه بوده و هستند و امروز در باتلاق خودساخته خود گرفتار شده و هرروز شاهد حرکت‌های تروریستی در کشورهای غربی هستیم.

رشیدیان اقتدار نیروهای مسلح و امنیتی جمهوری اسلامی ایران را دلیل اصلی ثبات و آرامش کشور در منطقه پرآشوب خاورمیانه دانست و افزود: این اقتدار سبب شده هیچ قدرتی در جهان نتواند نقش تاثیرگذار ملت و کشور ما در منطقه نادیده گیرد.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دامن زدن به اختلافات و مشکلات داخلی در شرایط کنونی که دشمن جرأت نزدیک شدن به ایران را ندارد، تصریح کرد: کسانی که با دامن زدن به اختلافات به دنبال تخریب و تفرقه بدون دیدن واقعیت‌ها و پیشرفت‌های ملت و کشور هستند و تلاش می کنند ملت را ناامید و ناراضی کنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند، با مرور سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در روز عید غدیر در رفتارها و واکنش‌های خود بازنگری کنند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: رمز پیروزی و دوام و استمرار نظام که حفظ آن از اوجب واجبات است، حفظ و اعتلای ایمان و اتحاد کلمه است.

رشیدیان مراسم رژه را نماد اتحاد و همدلی و قدرت ملت و کشور برشمرد و گفت: پیام این مراسم صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و هشداری به دشمنان است که هر تجاوزی با قدرت و قوت پاسخ داده خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار