نماینده مردم بابلسر در مجلس با اشاره به محرومیت مناطق محروم کشور به لحاظ آموزشی گفت: این یکی از موضوعاتی است که باید مسئولان کشوری و آموزشی رسیدگی به آن را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۴۸۵۶۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

ولی الله نانوا کناری نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به شهریه های بالای مدارس و اجبار والدین دانش آموزان به پرداخت آن گفت: مدارس دولتی نباید شهریه بگیرند و اگر چنین چیزی صورت بگیرد تخلف است؛ وزارت آموزش و پرورش باید جوابگو باشد و این مسائل را کنترل کند تا چینن تخلفاتی صورت نگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس قانون آموزش برای همه افراد جامعه باید رایگان باشد عنوان کرد: طبق قانون اساسی دولت باید امکانات آموزشی را در سراسر کشور فراهم کند که مردم در ادامه تحصیل مخصوصاً در سطح دبستان به هیچ محدویت و مشکلی برخورد نکنند.

این نماینده مجلس با اشاره به محرومیت مناطق محروم کشور به لحاظ آموزشی و تحصیلی خاطر نشان کرد: این یکی از موضوعاتی است که باید مسئولان کشوری و آموزشی رسیدگی به آن را در دستور کار خود قرار دهند تا آنها از امکانات خوب و مناسب برخوردار باشند، چراکه زیر بنای همه حرکت های فرهنگی و اجتماعی بحث آموزش است و این کار باید با همه تجهیزات لازم به امکان برسد.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدارس نباید مردم را به پرداخت هزینه های اضافی وادار کنند و در صورت رخ دادن چینین اتفاقی مسئولان امر باید پاسخگو باشند، یکی از کارهایی که وزارت آموزش و پرورش باید انجام دهد فراهم کردن امکانات مدارس به حد قابل قبول برای کل کشور است؛ وزارت کشور نیز باید به این مسئله ورود کند البته خیرین هم با کمک های خود نقش موثری در محرومیت زدایی از مناطق محروم خواهند داشت تا همه از استعداد خود استفاه کنند.

ارسال نظرات