همزمان با عید غدیرخم؛

واقعه غدیر در ساوه بازسازی شد+تصویر

همزمان با عید سعید غدیرخم با حضور پر شور مردم مراسم خطبه‌خوانی غدیر در ساوه بازسازی شد.
کد خبر: ۸۷۴۸۷۴۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مقاطعی خاص از زندگی پیامبر اکرم(ص) به جهات گوناگون از اهمیتی ویژه برخوردار است که یکی از بارزترین آنها واقعه غدیر خم است که این واقعه از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت دارای درخشندگی و برجستگی‌های خاصی در تاریخ اسلام است و کمتر مقطع تاریخی را می‌توان در جهان اسلام یافت که از لحاظ سند، اطمینان از اصل وقوع، کثرت راویان و اعتماد بزرگان و علمای مسلمین، قوت و استحکامی نظیر این رویداد مهم داشته باشد.

پیامبر اکرم(ص) بنابر امر الهی در سال دهم هجرت تصمیم به زیارت خانه خدا و به‌جا آوردن حج نمودند و مردم را از این امر مطلع و حتی برای آگاه‌ کردن اهالی مناطق مختلف قاصدانی را به آن شهرها گسیل داشتند. فرستادگان حضرت نیز این پیام را به مردم رساندند که این آخرین حج رسول خداست و این سفر دارای اهمیت فراوانی است.

پس از این اعلام جمعیت کثیری در مدینه جهت همراهی با رسول خدا (ص) و به‌جای آوردن اعمال حج جمع شدند به طوری که مورخان و صاحب‌نظران از این سفر با عنوان حجة‌الوداع، حجة الکمال وحجة التمام یاد می‌کنند.

واقعه غدیرخم مساله ای بدیهی و روشن و سرشار از معارف الهی؛ پیامبر اسلام(ص) در آخرین حج خود در محل غدیرخم ضمن معرفی امیرالمومنین علی(ع) رو به جمعیت حاضر کردند و فرمودند " واقعه غدیرخم را حاضران برای غایبان و پدران برای فرزندان بازگو کنند"؛ و هر ساله ما مسلمانان و امت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) بر خود بازگو کردن واقعه غدیر را واجب می‌دانیم.

باید بارها بازسازی این خطبه را تکرار کنیم چراکه این مهمترین حقیقتی است که اگر بشر روزی آن را به معنای کامل دریابد، به کمال سعادت و حیات طیبه الهی می رسد.

نمایش بازسازی واقعه تاریخی بزرگ غدیرخم باحضور دوستداران اهل بیت(ع) روز گذشته در ساوه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار