خبرهای داغ:

کتاب شعر عاشورایی با موضوع فضلیت‌های امام حسین(ع) در شیراز منتشر می‌شود

دبیر ستاد شب شعر عاشورا از برگزاری سی‌ویکمین شب شعر عاشورا در ۱۲ و ۱۳ آبان خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این دوره کتاب شعر دوره گذشته با موضوع فضلیت‌های امام حسین(ع) چاپ و منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۸۸۶۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳

احد ده‌بزرگی  با اشاره به چاپ و انتشار کتاب شعر سی‌امین دوره شب شعر عاشورا با موضوع فضلیت‌های امام حسین (ع) اظهار داشت: سی و یکمین دوره شب شعر عاشورا در تاریخ 12 و 13 آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار 31 شهریور ماه است که این تاریخ قابل تمدید نیست. 

وی با بیان اینکه انتشار اشعار هر دوره از شب شعر عاشورا سبب غنای ادبیات آئینی می‌شود، بیان کرد: علاوه بر این امر مداحان و نغمه‌سرایان می‌توانند از اشعار دقیق و مستند برای مداحی و مرثیه‌سرایی اهل بیت استفاده کنند.

ده‌بزرگی با بیان اینکه توجه مداحان به شعر خوب و مستند از تاکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: در هر دوره قبل از برگزاری مراسم شب شعر عاشورا کتاب یکی از محققان متناسب با موضوع همان سال به عنوان منبع مستند در اختیار شاعران قرار می‌گیرد تا اشعار مستند و دقیق سروده شود.

دبیر ستاد شب شعر عاشورا خاطرنشان کرد: امسال کتاب « ایستاده بر قله فضیلت‌ها» اثر محمدرضا سنگری به عنوان منبع در اختیار شاعران قرار داده شده که براساس آن شعرگویی کنند.

وی با بیان اینکه امسال فضیلت‌های حضرت عباس (ع) به عنوان موضوع شب شعر عاشورا انتخاب شده است، گفت: بیان این بعد از زندگی حضرت عباس (ع) در قالب شعر سبب سرایش آثار ارزشمند و فاخری می‌شود که با توجه به فضای تفکر شیعی در جغرافیای جهان امروز پرداختن به حماسه این امامزاده بزرگوار یک نیاز ضروری است.

دبیر ستاد شب شعر عاشورا با تاکید بر حماسه‌پروری و تولید ادب حماسی در عرصه شعر آئینی افزود: انتخاب فضلیت‌های حضرت عباس (ع) به عنوان موضوع شب شعر عاشورا می‌توان به این نیاز ضروری پاسخ دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها