خبرهای داغ:
یکی از رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس گفت: پیشکسوتانی که در دوران دفاع مقدس درجبهه ها حضور داشتند و در کنار شهدا بوده اند وظیفه دارند که عملا" در کنار جوانان و نوجوانان نسل جدید قرار بگیرند و با بیان خاطرات شهدا راه و روش و سیره شهدا را به جوانان نسل جدید معرفی نمایند.
کد خبر: ۸۷۴۸۸۹۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

سرهنگ پاسدار ولی محمدی از رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اسلام آبادغرب اظهار داشت: 23 بهمن ماه سال 1362 در حالیکه محصل سال اول متوسطه بودم در طرح لبیک به مناطق عملیاتی اعزام شدم که با وصف کم سن و سال بودن توفیق حضور در کنار شهدای  شاخص شهرستان من جمله شهید مجید احمدیان ، شهید شاپور زینلی و شهید حسین رضایی در منطقه عملیاتی چنگوله را داشتم.

 

وی با بیان اینکه در سال 1365 به استخدام نیروی زمینی سپاه پاسداران درآمده، افزود: در عملیات های والفجر5، والفجر10 و عملیات مرصاد حضور داشته ام.

 

این رزمنده پیشکسوت با ذکر خاطره ای ازعملیات والفجر 5 گفت: در این عملیات که بیشتر از قشر بسیجیان بازاریان و محصلین کم سن و سال حضور داشتند که در طرح لبیک به فرمان امام (ره) لبیک گفته بودند و در جبهه حضور پیدا کرده بودند، وقتی که صبح ها رزمندگان از استراحت بعد از نگهبانی بیدار می شدند می دیدند که پوتین های آنها واکس زده، مرتب و تمیز چیده شده و مشخص نبود کار چه کسی بوده که بعدها فهمیدیم کار یکی از بزرگان و فرماندهان بوده که به مقام والای شهادت نیز نائل گردید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در عملیات مرصاد نیز بعنوان فرمانده گروهان مهندسی در تیپ مسلم بن عقیل مامور شده بودم که در حاشیه منطقه شیاکوه حضور داشتیم و با تنگ تر شدن حلقه محاصره با 17 نفر در کنار سردار مهدی خانی منطقه تق توق را حفظ کردیم و بعد به سمت حاشیه اسلام آبادغرب حرکت کردیم که پس از سازماندهی مجدد نیروها توسط سردار آزادی (فرمانده وقت سپاه اسلام آبادغرب ) با یاری نیروهای کمکی در آزادسازی و پاکسازی شهر اسلام آبادغرب از لوث منافقین حضور داشتیم.

 

وی افزود: پیشکسوتانی که در دوران د فاع مقدس درجبهه ها حضور داشتند و در کنار شهدا بوده اند وظیفه دارند که عملا" در کنار جوانان و نوجوانان نسل جدید قرار بگیرند و با بیان خاطرات شهدا راه و روش و سیره شهدا را به جوانان نسل جدید معرفی نمایند که بدون هیچ توقعی برای دفاع از اسلام و کشور به دفاع برخواستند.

 

ولی محمدی با بیان اینکه جوانان در زمان دفاع مقدس شور و اشتیاق خاصی برای حضور در جبهه ها داشتند، اظهار کرد: هم اکنون با توجه به ارتباطی که در سطح مساجد و پایگاه های بسیج با جوانان امروزی دارم، با وجود تمام مشکلات اقتصادی و بیکاری، شور و اشتیاق دفاع از میهن و لبیک به فرمان ولایت  در بین جوانان صدها برابر شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اولین بمباران جنگ  و آخرین  ترکش های جنگ درعملیات مرصاد بر سر وروی مردم مظلوم و شهیدپرور این خطه ریخته شد و به قولی جنگ در اسلام آبادغرب شروع شد و در این شهر نیز پایان یافت، و مردم در طول دفاع مقدس در کنار رزمندگان ماندند و جنگیدند و از جبهه ها پشتیبانی کردند ولی این بیکاری و رکود حق مردم کرمانشاه و بخصوص مردم شهیدپرور اسلام آبادغرب نیست و مسئولین دولت و نمایندگان مجلس باید تلاش بیشتری برای احقاق حقوق مردم این منطقه مظلوم و جنگ زده بکنند.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با انتقاد از کم توجهی برخی مسئولین در زمینه های فرهنگی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال هاست که در خصوص تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و نفوذ هشدار می دهند و حقیقتا" برخی از این افراد غافل هستند و رهبری را نشناخته اند و نمی دانند که فرمایشات ایشان همانند امام خمینی(ره) بر گرفته از قرآن و اسلام ناب محمدی است و برخی هشدارهای معظم له در خصوص تحرکات دشمن باید جدی گرفته شود و در راستای آن برای مقابله با نفوذ دشمن اقدام نمود.

 

وی با بیان اینکه؛ ما از بازماندگانیم که توفیق شهادت نصیب ما نشد و امیدوارم که بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم، کلام خود را با شعری از وصیت نامه یکی از شهدا این چنین پایان داد؛

 در سنگر عشق شیرشکاران همه رفتند/مستان می پیر جماران همه رفتند

غم نامه بود نامه جانسوز عشق / ما با که نشینیم که یاران همه رفتند

ارسال نظرات