مراسم «بدون منت» در پاتوق خبر خبرگزاری بسیج برگزار شد
رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه روحیه جهادی تبدیل به یک فرهنگ شده است،گفت: جهادگران بسیجی از مسئولین برای حضور در مناطق محروم دعوت کنند.
کد خبر: ۸۷۴۸۹۰۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور، عصر امروز در مراسم «بدون منت» که به مناسبت ششمین سالگرد تنها دیدار امام خامنه ای با گروه های جهادی کشور به همت جبهه جهادی منتظران خورشید در پاتوق خبر خبرگزاری بسیج برگزار شد،اظهار داشت: تا فردی به مرحله انسانیت نرسیده باشد، نمی تواند ایمان را تجربه کند و وقتی ایمان معنی پیدا می کند که یک فرد، طعم سختی و گرسنگی را تجربه کرده باشد و بداند که رفع گرسنگی یک فرد چقدر ارزشمند است و اگر توانست از این گردنه به خوبی عبور کند، ایمانش پویا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی گاهی موثر در جهت تقویت ایمان است،افزود: اردوهای جهادی فرصتی برای تجربه و حس کردن محرومیت های جامعه است و بحمدالله جوانانمان این مرز و بوم، پیوستن به اردوهای جهادی و تلاش برای آبادانی روستاها و مناطق محروم را داوطلبانه انتخاب کرده اند و این روحیه جهادی تبدیل به یک فرهنگ شده است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور افزود: پیشنهاد بنده به جهادگران بسیجی این است از مسئولین برای حضور در مناطق محروم دعوت کنند تا آنها هم از نزدیک با این محرومیت ها آشنا شوند، چرا که در دوران دفاع مقدس هم برخی از رزمنده های بسیجی،مسئولین را برای آشنایی با فضای جبهه ها به مناطق عملیاتی دفاع مقدس می بردند و نیاز است که جهادگران بسیجی هم با دعوت از مسئولین به روستاهای دورافتاده، آنها را از نزدیک با مناطق محروم و روستاهای دورافتاده آشنا کنند.

حجت الاسلام محمدیان تاکید کرد: خوب است که مسئولین ضمن بازدید از مناطق محروم و دور افتاده، از نزدیک مشاهده کنند که هنوز هم محرومینی وجود دارند که خوردن نان خشک برایشان معنی دارد و برخی افراد شب ها را گرسنه سر بر بالین می گذارند و برخی محرومین به دلیل نداشتن کفش، پابرهنه به مدرسه می روند و این مفاهیم همچنان وجود دارد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور خاطر نشان کرد: به جهادگرانی که خالصانه تلاش می کنند و پا در مکان هایی می گذارند که هیچ امکاناتی در آنجا وجود ندارد خداقوت عرض می کنم و از خدا می خواهم که این تلاش را ذخیره آخرت آنها کند.
وی ابراز داشت: گروه های کوچک هم می توانند کارهای بزرگ انجام دهند، حتی اگر کم تعداد و کم جمعیت هم باشند،می توانند امیدهایی را در دلها روشن کنند.

حجت الاسلام محمدیان در پایان گفت: کمک به محرومان و مستضعفین جزو کارهای بزرگی است که آن را از مولایمان امام علی(ع) آموختیم و  از هر لحظه ای باید برای رساندن پیام مکتب اسلام استفاده کنیم.

گفتنی است در  این مراسم از جدیدترین کتاب اردوهای جهادی به قلم اسماعیل احمدی رونمایی شد. این کتاب حاوی سفرنامه های کوتاه وی از اردوهای جهادی منتظران خورشید در منطقه ی محروم احمد فداله ی دزفول است که به نام " احمد فداله، برمودایی در دزفیل" نامگذاری شده است.

همچنین در این محفل جهادی، پرچم تبرکی حرم مطهره ی حضرت زینب علیها السلام نیز نمایش داده شده و زینت بخش مراسم جهادگران بود.
ارسال نظرات