مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ واقعه غدیر خم را نقطه اصلی و راه اصلی اسلام دانست و گفت: اگر واقعه غدیر رخ نمی داد، با رفتن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله همه چیز خاتمه پیدا می کرد
کد خبر: ۸۷۴۸۹۲۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به دهه ولایت و امامت درباره واقعه غدیرخم گفت: عید غدیر بزرگترین شاخصه و ظرفیت دینی است که اسلام بواسطه آن در همه زمانها و مکانها بیمه شده است و اگر واقعه غدیر رخ نمی داد، با رفتن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله همه چیز خاتمه پیدا می کرد، چرا که می بینیم هنوز جسم مطهر ایشان بدون غسل و کفن بر زمین است که واقعه سقیفه اتفاق می افتد و بعد از آن امامت را خانه نشین کردند.

وی خاطر نشان کرد: در آیات نازل شده در خصوص روز غدیر ۴ خروجی وجود دارد که می‌توان چنین برداشت کرد: ۱٫ نعمت خداوند تا این روز هنوز تمام نشده بود و با بیان امامت و ولایت به اتمام رسید،۲٫بعثت رسول اکرم صلی الله علیه و آله در ۱۸ ذی الحجه که باعث اکمال دین شد،۳٫ خداوند رضایت خود را از مومنین اعلام کرد ۴٫ نا امیدی و یأس دشمنان حتی در زمانی که پیامبر هنوز هم در بین مردم بودند ، بوجود آمد.

حجت الاسلام گواهی با اشاره به اینکه در ابتدا مقام رسالت از سوی خدا به شخص پیامبر(ص) ابلاغ شد و آنگاه پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) را بنا به فرمان خدا به عنوان خلیفه و جانشین برگزید، افزود: سپس از امام علی علیه السلام این منصب به امامان معصوم علیه السلام واگذار شد و حق خلافت فقط به آنان تعلق گرفت و پس از دوران غیبت این حق بر عهده فقیهی عادل و پرهیزگار که او نیز از جانب خدا منصوب شده، قرار می گیرد.

وی، واقعه غدیر خم را نقطه اصلی و راه اصلی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مشروعیت و مقبولیت به مسأله ولایت و امامت از همین واقعه منشأ می گیرد. علامه طباطبایی(ره) در ذیل تفسیر آیه ابلاغ این روز را به عنوان روز نصب پیشوای نخست شیعیان به مقام ولایت از سوی خداوند معرفی کرده اند. البته گروهی از فقها با اختلاف نظر در این مورد بر این باورند که مسأله ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام از همان آغاز رسالت پیغمبر اکرم (ص) مشخص و تعیین شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین طبق روایات و احادیث معتبر حق با کسانی است که روز عید غدیر را به عنوان روز نصب مقام ولایت از طرف خداوند می دانند. نمونه های فراوانی از نظر نقطه نظرهای فقیهان و علمای شیعه موجود است که استدلال بر الهی بودن منصب ولایت فقیه کرده اند.

منبع ؛ الیوم
ارسال نظرات