خبرهای داغ:

زمینه‌سازی برای تحقق دانشگاه اسلامی چشم‌انداز کلان بسیج دانشجویی است

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: زمینه‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و دانشگاه اسلامی چشم‌انداز کلان مجموعه بسیج دانشجویی است.
کد خبر: ۸۷۴۹۳۶۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

اسماعیل قزل‌سفلی در نشست مسؤولان دفاتر و حوزه‌های بسیج دانشجویی استان فارس زمینه‌سازی برای تشکیل حکومت جهانی اسلام و استقرار عدالت علوی را از آرمان‌های بسیج دانشجویی برشمرد و اظهار داشت: زمینه‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و دانشگاه اسلامی چشم‌انداز کلان این مجموعه است.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی پس از گذر از مراحل مبارزه، پیروزی، استقرار و تثبیت انقلاب در حال حاضر در مرحله استمرار و استکمال خود قرار دارد افزود: ایدئولوژی، رهبری، عناصر سازمان‌ده هم‌تراز با انقلاب و توده‌های مردم مؤلفه‌های موردنیاز برای مرحله استمرار و استکمال انقلاب اسلامی است.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تأکید بر مطالعه، انس با قرآن، دعا و مناجات گفت: مسؤولان بسیج دانشجویی بستر شکوفایی استعدادها و زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود را فراهم کنند.

قزل‌سفلی بر انجام کارهای کم‌هزینه اما پراثر در بسیج دانشجویی و بالا نگه‌داشتن بیرق بسیج در دانشگاه‌ها توسط دانشجویان بسیجی تأکید و اضافه کرد: بسیج به‌مثابه یک کانون معنویت است و بسیج دانشجویی نیز باید در دانشگاه ظهور داشته باشد.

وی با تأکید بر فعال شدن شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر استان فارس، خواستار اشرافیت دانشجویان بسیجی بر محیط اطراف شد و تصریح کرد: برای نخستین‌بار با ایجاد نظام‌نامه تربیتی صالحین دانشجویی و بومی، صالحین را به تشکیلات گره زده‌ایم و انتظار می‌رود که مسؤولان بسیج دانشجویی آن را به‌صورت شایسته اجرایی کنند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس بابیان اینکه باید از ظرفیت بزرگ و خوب دانشجویان خواهر بسیجی در دانشگاه‌ها استفاده شود ادامه داد: قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس ظرفیت بسیار خوبی دارد که می‌تواند به دانشجویان بسیجی، انقلابی و ارزشی کمک کند.

قزل‌سفلی خواستار جذب حداکثری، تربیت، آموزش و سازمان‌دهی با تأکید بر حفظ انسجام تشکیلاتی بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های تابعه شد و بیان کرد: دانشجویان بسیجی و انقلابی به تولید، تبیین، ترویج و تعمیق گفتمان‌های انقلاب اسلامی مانند اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، تمدن نوین اسلامی، استکبارستیزی و ... توجه ویژه داشته باشند.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: مسؤولان بسیج دانشجویی جهاد علمی با تکیه‌بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و تشکیل مجموعه‌های اندیشه‌ورز در مجموعه تابعه را در دستور کار خود قرار دهند.

قزل‌سفلی بابیان اینکه بسیج دانشجویی به دنبال کمک به افزایش کارآمدی دولت و تقویت نهادهای انقلابی از طریق پرداختن به خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی، تعاملات برون‌سازمانی و ... است ادامه داد: از دانشجویان بسیجی و انقلابی انتظار می‌رود که در راستای ایجاد، گسترش و تقویت هسته‌های مقاومت در راستای صدور انقلاب اسلامی تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تأکیدبر وحدت و یگانگی حوزه و دانشگاه گفت: نقش‌آفرینی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در تمام صحنه‌های موردنیاز انقلاب اسلامی از موضوعاتی است که از دانشجویان بسیجی انتظار می‌رود.

مسؤول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه با تأکید بر ترویج تفکر بسیجی و روحیه جهاد و شهادت بین دانشجویان تصریح کرد: تغذیه فکری و اعتقادی عموم بسیجیان مبتنی‌بر چارچوب اسلام ناب محمدی (ص) بر مبنای بیانات امامین انقلاب اسلامی، تبیین و ترویج شخصیت و خط امامین انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها از مسؤولان بسیج دانشجویی انتظار می‌رود.

در این نشست مسؤولان دفاتر و حوزه‌های بسیج دانشجویی استان فارس به بیان نظرات و پیشنهاد‌ها خود در راستای اجرای بهتر برنامه‌های این تشکل دانشجویی پرداختند و مدیران ناحیه بسیج دانشجویی این استان نیز در مورد برنامه‌های این سازمان صحبت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها