خبرهای داغ:

تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های فارس

برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های فارس توسط مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی این استان تشریح شد.
کد خبر: ۸۷۴۹۴۲۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

کاظم اسماعیلی شعار صبح امروز در جمع مسؤولان فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز اظهار داشت: این هفته گرامیداشت الگوی بارز رفتار شایسته انسانی در دفاع از ارزش‌ها و معیارهای متعالی الهی است.

وی بابیان اینکه امروز مدافعان حرم اهل‌بیت (ع) و جبهه مقاومت در کشورهای عراق، سوریه، بحرین، یمن و دیگر کشورها در مقابل استکبار جهانی، با تأسی از دفاع مقدس رزمندگان این مرزوبوم، این واقعه مقدس را در اذهان عمومی جهانیان بار دیگر به تصویر می‌کشند، افزود: در شرایط حساس کنونی که دشمنان این انقلاب بدون تغییر هویت و رویکرد در تلاش هستند تا با استفاده از تمام ابزارها، این ارزش‌ها را در جامعه ما کمرنگ و حتی وارونه جلوه دهند، ضرورت تلاش پیگیر در راستای زنده نگه‌داشتن و شناساندن منش، تفکرات، سبک زندگی و هدف شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و حتی جبهه مقاومت و مدافعان حرم در کشورهای اسلامی به نسل سوم و چهارم انقلاب بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، از اجرای بیش از 850 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های این استان خبر داد و تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن مردانگی، ایثار و رشادت و حماسه‌آفرینی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم آل الله در سطح دانشگاه‌ها از اهداف این برنامه‌هاست.

اسماعیلی‌شعار با تأکید بر تبیین و تشریح علل شروع، ادامه و پایان جنگ تحمیلی، تبیین اوضاع سیاسی، اجتماعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب و در آستانه جنگ تحمیلی اضافه کرد: فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس رزمندگان از ناموس، خاک و انقلاب اسلامی به دانشجویان انتقال یابد.

وی تقویت و نهادینه‌سازی روحیه خودباوری، مقاومت و پایداری، شجاعت و شهامت و ایثار، وحدت و همدلی، ولایت‌پذیری، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی بین دانشجویان را از جمله اهداف مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس برشمرد و با تأکید بر تبیین عملکرد جبهه مقاومت و مدافعان حرم به‌عنوان استمرار دفاع مقدس بین دانشجویان و تشریح چگونگی تحقق مدیریت جهادی در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی گفت: اسوه‌ها و الگوهای ارزشی و حماسی دفاع مقدس اعم از خانواده‌های شهدا، آزادگان، رزمندگان و شهدای دانشجو در دانشگاه‌ها معرفی و فضای انقلابی، تفکر بسیجی و روحیه نشاط و امید در سطح دانشگاه‌ها تقویت شوند.

مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس از برگزاری جلسات سخنرانی و خاطره‌گویی با موضوعات دفاع مقدس با حضور راویان و رزمندگان دفاع مقدس در دانشگاه‌ها خبر داد و یادآور شد: برپایی غرفه و نمایشگاه دفاع مقدس شامل غرفه‌های عکس، محصولات فرهنگی و ایستگاه صلواتی، تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان و دیدار با این عزیزان، برگزاری شب‌شعر، شب خاطره، تجدید میثاق با شهدا و زیارت قبور مطهر شهدا از برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان فارس برگزار می‌شود.

اسماعیلی‌شعار بابیان اینکه مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری مانند کتاب‌خوانی، پیامکی، دل‌نوشته و ... به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، از برگزاری یادواره‌های شهدای دانشجو، گرامیداشت شهدای گمنام مدفون در دانشگاه‌ها و نمایش فیلم، مستند و پخش نماهنگ‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان فارس خبر داد و بیان کرد: برگزاری تریبون آزاد با محوریت چرایی شروع و پایان جنگ تحمیلی، غبارروبی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده محترم این عزیزان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی بر استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی موبایلی در راستای نشر سیره شهدا و منویات مقام معظم رهبری با موضوع شهدای دانشجو و بصیرت بخشی تأکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های دانشگاه برای معرفی شهدای دانشجو و برقراری ارتباط بین دانشجویان با شهدای دانشجو استفاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها