خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به راه اندازی واحد بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل برای نخستین بار در در صنعت پالایش نفت کشور در پالایشگاه تبریز گفت: پالایشگاه های کشور از تجربه و الگوی پالایشگاه تبریز برای ساخت این واحد بهره مند شوند.
کد خبر: ۸۷۴۹۵۲۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید متصدی در آیین افتتاح نخستین واحد بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل در صنعت نفت کشور در پالایشگاه تبریز افزود: یکی از موضوعاتی که در همه پالایشگاه های کشور وجود دارد ارسال برخی گازها به مشعل است که ارزش بسیار زیادی در صنعت دارند.

وی ادامه داد: گازهای ارسالی به مشعل ارزش بسیار زیادی در صنعت دارند و می توان از آن ها به عنوان گازهای اولیه استفاده کرد.

متصدی اظهار کرد: متاسفانه به علت استفاده از تکنولوژی هایی که در گذشته وجود داشته در برخی از مواقع الزام است که این گازها در فلرها سوزانده شوند که این موضوع موجب هدر رفت سرمایه ملی و ایجاد الودگی می شود.

وی اضافه کرد: بحث بازیابی گازهای ارسالی به مشعل از موضوعات مهمی است که سازمان حفاظت محیط زیست بسیار پیگیر آن می باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طرحی که امروز در پالایشگاه تبریز به بهره برداری رسید از دیدگاه محیط زیستی بسیار پر اهمیت است و یکی از موضوعات مهمی است که در غالب مکانیزم پاک پروتکل کیوتو انجام شده است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با کاهش گازهای گلخانه ای در کشور تعهداتی را برای کاهش میزان این گازها دارد و گازهای ارسالی به مشعل یکی از منابع گازهای گلخانه ای هستند که پالایشگاه تبریز در این امر موفق عمل کرده است.

متصدی یادآور شد: امروز در پالایشگاه تبریز توانسته ایم حمایت بین المللی، صنعتی و زیست محیطی را داشته باشیم و این سه قطب در کنار هم قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست پیگیربه صفر رساندن گازهای فلر در کشور است، گفت: این پروژه ای که امروز در تبریز افتتاح شد نشان از قدرت تکنولوژی و تخصصی مهندسان ایرانی است که می توان با استفاده از متخصصان داخلی و حمایت های بین المللی در کشور انجام داد.

ارسال نظرات