نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه رشت:
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه رشت گفت: جهاد کبیر، یعنی ایستادگی واطاعت نکردن ازدشمن که ازویژگی های شهداست.
کد خبر: ۸۷۴۹۵۶۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ حسین رهبری درمراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای رشت ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم، با بیان اینکه بالاترین مرتبه توحید این است که انسان سرنوست خود را به خدا بسپارد اظهارکرد: با توجه به آیات قرآن در مورد اوصاف شهدا، توحید یعنی اینکه انسان آنچه خدا مقرر کرده است به آن راضی باشد.

وی با اشاره به اینکه تکلیف گرایی، ولایت مداری وعدم اعتماد و اتکا به دشمن از ویژگی های شهدا بود، اعلام کرد: برای شهدا رفتن وماندن فرقی نمی کرد، و مهم این بود که ولایت پذیر بودند واگر زنده می ماندند دربرابر دشمنان شدت عمل داشتند.

نماینده ولی فقیه درسپاه ناحیه رشت با تاکید بر تکلیف گرایی و ولایت پذیری حقیقی شهدا افزود: برای شهدا نتیجه نیزمهم بود اما اگر نتیجه به دست نمی آمد، به وظیفه خود دراطاعت ازولی فقیه عمل کرده بودند و شهدا در نثار جان خود ازولایت فقیه اطاعت کردند.

حجت الاسلام رهبری با بیان اینکه منظور آموزه های دینی ما ازجهاد کبیر، جهاد فرهنگی است گفت: جهاد فرهنگی یعنی انسان زیر سلطه دشمن نرود و ازدشمنان اطاعت نکند وجهاد کبیر، یعنی ایستادگی و صلابت که ازویژگی های شهداست.

وی سه توصیه شهیدان را اطاعت ازولایت، نصرت دین خدا وقدردانی ازنعمت ها خواند وتصریح کرد: شهدا جان خود را برای استقرار حکومت دینی و ولایت فقیه دادند و نصرت دین یعنی اینکه قدرت را به دست ولایت و اهلش بسپاریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه رشت تاکید کرد: اسلام نوع حکومت دینی را با امامت و ولایت ضابطه مند کرده است و حکومتی را که براساس لیبرالیزم، سهم خواهی، اختلاف طبقاتی و اصلاح طلبی ضد قانون اساسی باشد، نفی می کند.

حجت الاسلام رهبری با اشاره به اینکه آنهائیکه صاحبان قدرت هستند، نسبت به دیانت و اخلاق مردم مسئولند، افزود: احیای امر به معروف یعنی اینکه قدرت را به اهل آن بسپاریم.

وی ولایت فقیه، خانواده های معظم شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی را ازنعماتی خواند که طبق توصیه های شهدا باید قدردان آنها باشیم، گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درغبارروبی مزار شهدای سال گذشته درپیامی فرمودند، گذشت زمان نتوانسته است جلوه یاد و نام شهدای عزیزرا کم سو وکمرنگ کند.

ارسال نظرات