آثار برگزیده بخش مسابقه اجلاس پیرغلامان مشخص شدند

آثار منتخب مسابقه مستند رادیویی، تلویزیونی پیرغلامان ویژه چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی معرفی شدند.
کد خبر: ۸۷۴۹۶۲۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، « محسن حاجی مشهدی »دبیر کمیته علمی - آموزشی چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از دریافت 64 اثر رادیویی و 40 اثر تلویزیونی در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: مستندهای تلویزیونی از پیله تا پرواز، سنار، سید مسعود باقری، شرم شمر، مجموعه راسخون، مجموعه مستندهای خبری، مجموعه ملک دل، ملک الشعرای تعزیه ایران، نسخه های کهن و نشانی برگزیده شدند و همچنین از بین آثار رادیویی مستندهای آوای ماندگار، پرده آخر، خادم، رویای بی انتها، صادق، کربلایی عبدالله، مهر بی پایان، ناخدا اسماعیل، نیشا و وصال حبیب به عنوان آثار منتخب و کاندیدای دریافت جایزه معرفی شدند.

وی اظهار داشت: در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندر عباس، به تهیه کنندگان 5  اثر برتر رادیویی و 5 اثر برتر تلویزیونی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا خواهد شد.

دبیر کمیته علمی - آموزشی چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی افزود: این مسابقه عرصه گسترده‌ای برای ابراز شایستگی‌های حرفه‌ای در معرفی مداحان و خادمان امام حسین (ع) است.

حاجی مشهدی توجه به اصل تناسب قالب با محتوا و انتخاب عناصر شکلی مناسب با رویکرد نوآورانه، توجه به بهره‌گیری مطلوب از ظرفیتهای ارتباطی رادیو و تلویزیون، توجه به سطح علمی و پژوهشی گفتارها و درستی مفاهیم و پیام ها،  روان بودن طرز گفتار و دوری از تصنع و تکلف، توجه به کیفیت فنی اثری و حصول صدا و تصویر مناسب، توجه به ضرب‌آهنگ متناسب با موضوع، اهداف و مقتضیات با تأکید بر رعایت ایجاز و اختصار در کلام را  از جمله ملاکهای ارزیابی آثار دریافتی برشمرد.

ارسال نظرات