مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان از برپایی سومین بیمارستان ثابت صحرایی بسیج جامعه پزشکی لرستان در منطقه محروم شول آباد همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس خبر داد
کد خبر: ۸۷۴۹۶۷۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان :سرهنگ نبی الله شمس بیرانوند اظهار داشت: امسال در آغازین روزهای هفته دفاع مقدس سومین بیمارستان ثابت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان لرستان به نام شهید والامقام ایرج خسروی در بخش محروم شول آباد از توابع شهرستان الیگودرز برپا می شود.

وی افزود: این بیمارستان با حضور 15 متخصص و فوق تخصص، پنج دندانپزشک، 10 پزشک عمومی و یک تیم پژوهشی تحقیقاتی به همراه تجهیزات لازم جهت پایش تب مالت در منطقه هدف راه اندازی می شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان عنوان کرد: با اطلاع رسانی صورت گرفته و ارجاعاتی که از طرف مراکز و خانه های بهداشت تحت پوشش مرکز شول آباد انجام می گیرد پیش بینی می شود هزار و 500 مراجعه مستقیم و سه هزار و 500 نوع خدمت ارائه شود.

وی بیان کرد: دست کم دو یا سه اکیپ سیار در مناطق دوردست که امکان مراجعه مستقیم به بیمارستان ثابت شهید خسروی را ندارند حضور پیدا می کنند و با ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و داروی رایگان پذیرای مراجعه کنندگان هستند.

شمس بیرانوند تصریح کرد: فعالیت چشمگیر پرستار، ماما، کارشناسان بهداشت و دیگر رشته های پیراپزشکی سبب سهولت انجام خدمات و پربارتر شدن این خدمت خیرخواهانه خواهد شد.

وی گفت: با توجه به سطح بالای شیوع تب مالت در منطقه به نسبت استان، دو تیم آزمایشگاهی با تجهیزات مربوطه جهت نمونه گیری و یک تیم پژوهشگر با هدایت یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه در مناطق از قبل شناسایی شده حاضر می شوند تا پایش و بیماری یابی و تحقیق موردنظر را انجام دهند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: در کنار این خدمات خداپسندانه نیز نوشت افزار تهیه شده توسط مجمع خیرین بسیج جامعه پزشکی با فعالیت گروه جهادی دانشجویی دانشجویان رشته های مختلف پزشکی به دانش آموزان تقدیم می شود.

وی اظهارداشت: با توجه به حضور کادر پزشکی که عضو بسیج جامعه پزشکی هستند چنانچه مورد خاصی از بیماری در منطقه یافت شود که نیاز به ارجاع به مراکز مجهزتر داشته باشد برای تمهیدات لازم چاره اندیشی شده است.

شمس بیرانوند افزود: از آنجا که مردم شهرستان های الیگودرز و ازنا از کمبود رادیولوژیست برای انجام سونوگرافی رنج می برند پیگیری هایی در حال انجام است تا یکی از رادیولوژیست های دانشگاه در این برنامه حضور پیدا کند و با تامین یک دستگاه سونوگرافی سیار خدمات مربوطه انجام شود.

 

ارسال نظرات