به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای شبکه بهداشت و درمان بروجرد برگزار شد
کد خبر: ۸۷۴۹۶۷۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان :فرمانده گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: دفاع مقدس ریشه در عاشورا داشت و جوانان و نوجوانان این آب و خاک به عشق امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) به ندای رهبر خود لبیک گفته و به شهادت رسیدند.

سرهنگ علی احمد فیض الهی پنجشنبه در یادواره شهدای شبکه بهداشت بروجرد افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یعنی ادامه دادن راه شهدا که راه راست و صراط مستقیم است.

به گفته وی شهدا با بصیرت وارد عرصه جنگ و جهاد با دشمن شدند وبرای دفاع از ناموس و دین و آب و خاک این مرز و بوم به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: شهدا با آگاهی به اینکه شهادت نصیب آنان خواهد شد وارد جنگ شدند و این موضوع در دوران دفاع مقدس با رزم بی امان رزمندگان اسلام و همراهی اقشار مختلف مردم مخصوصا حضور پر رنگ کادر پزشکی همراه بود و از اهمیت بالایی برخودار شد.

وی با اشاره به اینکه شهدا هیچ آرزوی دنیایی نداشتند و کوچکترین رزمندگان اسلام نوجوانان ایران اسلامی بودند که در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی را آفریدند.

فرمانده گروه 24 بعثت نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در موقع عملیات با علم به اینکه شهید می شوند نبرد خود را آغاز می کردند و در این راستا هیچ تردیدی به خود راه نمی دادند.

سرهنگ فیض الهی بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: اعتقاد راسخ رزمندگان اسلام در مقابل ارتش سر تا پا مسلح رژیم بعث عراق با رشادت و شجاعت ایستادگی کرد تا پیروزی را نصیب ملت ایران کرد.

وی با اشاره به اینکه شهادت یعنی عاشق بودن و معامله ای با خداوند است که نصیب هر کسی نمی شود گفت: با تمام شدن جنگ در باغ شهادت مسدود نشد و عاشقان شهادت همواره در عرصه های مختلف به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به زندگینامه ماشااله شمسه شهید مدافع حرم در بروجرد گفت: این شهید بزرگوار قبل از اعزام به سوریه شهادت خودش را اعلام کرد و به دوستان و خانواده گفت که در این ماموریت شهید می شوند.

وی افزود: کسانی که می گویند پاسداران برای پول به سوریه می روند آگاه باشند که شهید شمسه بعد از بازنشستگی به ندای رهبر خود لبیک گفت و هیچگونه مشکل مالی نداشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: یاد و خاطره شهدا باعث می شود که در خلال کارهای روزانه خداوند را مد نظر داشته و به خوبی کار کنیم و مراقب اموال بیت المال باشیم.

محسن صیرفی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی باعث تجربه ای بزرگ برای همه آحاد ملت مخصوص کادر پزشکی کشور شد.

به گفته وی تجربه جنگ به ما نشان داد که باید همیشه آماده باشیم و دراین راستا عمل خود را به روز کرده و آمادگی خود را حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: در زمان جنگ پزشکان و پرستاران زیادی به شهادت رسیدند و امکانات و تجهیزات پزشکی بسیاری توسط پزشکان متعهد که اموال شخصی آنان بود در اختیار جبهه و جنگ قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا یادواره شهدای شبکه بهداشت بروجرد با برپایی نمایشگاه زنده دفاع مقدس در محل شبکه بهداشت و درمان بروجرد برگزار شد.

در این یادواره نمایندگان مجلس و فرمانده هان نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا حضور داشتند که از 10 نفر از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شبکه بهداشت و درمان بروجرد تجلیل شد.

ارسال نظرات