فرمانده سپاه روح‌الله گفت: انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسد؛ اصل انقلاب اسلامی ظلم‌ستیزی و به فریاد مظلوم رسیدن است از این‌رو مدافعان حرم در خارج از مرزهای ایران به مقابله با جهان ظلم ایستاده‌اند.
کد خبر: ۸۷۴۹۶۸۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در مراسم گلباران قبور شهدای شهرستان اراک که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا برگزار شد؛ با اشاره به ضرورت تبیین تاریخ دفاع مقدس گفت: همانگونه که حضرت امام راحل فرمودند "تاریخ معلم انسان‌هاست" با بررسی حوادث در طول دوران اسلام می‌توان اصولی را به دست آورد اول اینکه حوادث تاریخی دلایلی دارد و دوم اینکه تاریخ تکراری است.

وی تاریخ را درس عبرتی برای بشر دانست و افزود: تاریخ آئینه تمام عیار برای شناخت اصول پیروزی و شکست؛ باید توجه داشت که با بررسی دلایل شکست می توان دریافت که اولین عامل شکست انقلاب‌ها در طول تاریخ اختلاف و فاصله گرفتن از رهبری جامعه است.

فرمانده سپاه روح‌الله فساد را عامل دیگر شکست‌ها دانست و گفت: هرگاه جامعه‌ای را فساد فرا بگیرد همه ارزش‌های جامعه فروخواهد پاشید، زمانی که ارزش‌ها بر جامعه حاکم نباشد بی شک جامعه رو به اضمحلال می رود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی تصریح کرد: نقش بشر در شکل‌گیری شکست‌ها و پیروزی‌ها سازنده است اگر به عنوان بنده تکالیف خود را به درستی انجام دهیم بی‌شک پیروزی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به تحمیل جنگ هشت ساله از سوی رژیم بعث عراق به ملت ایران گفت: گرچه به ظاهر جنگ تحمیلی ما جنگ جهانی نبود ولی تنها جنگی است که بلوک شرق و غرب همه اختلافات خود را کنار گذاشتند و علیه ایران هم قسم شده بودند؛ اراده استکبار بود و صدام تنها انجام وظیفه کرد.

ایران اسلامی منافع استکبارجهانی را به خطر انداخته است

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: جنگ ما جنگ ملت مسلمان با ایادی استکبار بود؛ ملت ایران برای اینکه «نه» بزرگ به طاغوت و ایادی استکبار گفتند و پشت سر یک رهبر جامع دینی ایستادند و به پشتوانه مترقی‌ترین قانون به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند؛ مورد تهاجم ابرقدرت‌های جهانی قرار گرفت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به اینکه حضرت امام احیاگر اسلام بود، گفت: حضرت امام خمینی(ره) اسلام ناب را احیا کرد و جمهوری اسلامی ایران را شکل داد؛ ملت ایران هم به نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

وی افزود: هدف حضرت امام و ملت ایران تشکیل حکومتی بود که بر مبنای مردم سالاری دینی استوار است و در این مسیر نیز بیش از 200 هزار شهید و بیش از 600 هزار جانباز و ده‌ها هزار آزاده تقدیم کرد و با وجود خسارات بسیار همه را تحمل کرد.

استکبارستیزی یک اصل خدشه‌ناپذیر در انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه روح‌الله بیان کرد: علت اصلی اینکه استکبار به خود اجازه تجاوز به کشور ایران را داد همین شکل‌گیری حکومت دینی بود چراکه یکی از اصول و مبانی دینی ظلم‌ستیزی و استکبار ستیزی است اینکه زیر یوق استکبار و استعمار نرویم که این اصل با منافع استکباری در تضاد است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند که 31 شهریورماه 1359 به کشور ایران حمله شد ولی اگر تاریخ را مطالع کنیم درمی‌یابیم با آری گفتن مردم به جمهوری اسلامی ایران تحرکات در مرزهای کشور شروع شد؛ اصل و اساس تهاجم مسائل دنیایی و مادی نبود، جنگ اعتقادات و ارزش‌های اسلامی در مقابل استکبار و جهان کفر بود.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند جنگ تمام شده ولی جنگ هنوز ادامه دارد؛ جنگ سخت، نیمه سخت و نرم همچنان ادامه دارد ولی در این میان جنگ نرم را شدیدتر از گذشته علیه نظام اسلامی پیش گرفته‌اند و نمونه ان را در فتنه سال 88 شاهد بودیم.

انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسد

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: اقداماتی را که امروز داعش در کشورهای اسلامی انجام می‌دهد منافقین در دوران دفاع مقدس در کردستان انجام می‌دادند؛ انقلاب مرز نمی‌شناسد و با منافع استکبار در تضاد است از این‌رو مدافعان حرم در خارج از مرزهای ایران به مقابله با جهان ظلم ایستاده‌اند چراکه اصل انقلاب اسلامی ظلم‌ستیزی و به فریاد مظلوم رسیدن است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی بر حفظ اصول انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: اگر به اصول و مبانی که براساس آن انقلاب کردیم، جانباز و شهید تقدیم انقلاب کردیم و 37 سال تحمل می‌کنیم درمی‌یابیم که ظلم‌ستیزی و کمک به مستضعفین یکی از اصولی بود که برای ان انقلاب کردیم؛ هرگز جهان کفر و جهان اسلام نمی‌توانند در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی افزود: مقام‌معظم رهبری بر این مسئله تاکید دارند که فریب دشمن را نخورید برای این است که ذات دشمن، دشمنی است از یک سو لبخند می‌زنند و از سوی دیگر داعش را تربیت می‌کنند تا تحرکات و اقداماتی را علیه جهان اسلام رقم زند.

فرمانده سپاه روح‌الله ادامه داد: در حال حاضر می‌توان جا پای دشمن را در همه عرصه‌ها دید، البته نمی توان مدعی شد که همه چیز از خارج مرزها شکل می‌گیرد متاسفانه خودمان نیز غافل شده‌ایم؛ گرامیداشت واقعی شهید این است که دریابیم چرا شهدا رفتند و مسیر آنان را ادامه دهیم.

دشمن در جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی نسل جوان است

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی بر لزوم الگوگیری از سیره شهدا تاکید کرد و گفت: اگر مسیر شهدا را باور داریم باید کمک کنیم ارزش‌های دینی بر جامعه حاکم شود؛ متاسفانه دشمن با ابزارهای نوین ارتباطی به دنبال استحاله فرهنگی نسل جوان است، ابزارهایی که جوانان ما بدون بهره‌گیری لازم از آن تکنولوژی بهره می‌گیرند.

وی افزود: متاسفانه امروز دشمن با ترویج فرهنگ غرب، جوانان ما را به سمتی بردند که حجاب و عفاف را در جامعه ما کمرنگ کرده است؛ نباید نسبت به عفاف و حجاب در جامعه بی تفاوت باشیم، باید نسبت به احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کوشا باشیم و اجازه ندهیم جامعه از مسیر درست خود منحرف شود.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: متاسفانه باوجود اقدامات صورت گرفته در بحث اعتیاد شاهد افزایش تمایل جوانان به مواد افیونی هستیم که بیشتر آنان نیز به شکل تفننی به مصرف این مواد روی آورده‌اند؛ دشمنان برای اینکه از رشد و پیشرفت جامعه جلوگیری کنند مصرف مواد مخدر و اعتیادآور را در بین جوانان جامعه ترویج می‌کند؛ متاسفانه در جامعه ما نیز به سمتی پیش رفتیم که دیگر کمتر مکان تفریحی بدون عرضه قلیان شاهدیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی یادآور شد: وضعیت امروز قابل تامل نیست اگر غفلت کنیم امنیت حاصل نیز از بین می رود؛ گرچه در امنیت با اقتدار نظامی به وجود می‌آید اما در بسیاری از مواقع اینگونه نیست، مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه در امنیت کشور اثرگذار هستند و اگر می‌خواهیم پیرو خوبی باشیم به عنوان یک مسلمان باید راه شهدا را ادامه دهیم.

وظیفه ما در حال حاضر ترویج دین اسلام است

وی افزود: جنگی را که دشمن علیه نظام اسلامی آغاز کرده ماهیت دینی دارد در تمام عمر با برکت انقلاب اسلامی با ایمان و معنویت پیش رفتیم و محدودیت‌ها را با معنویت پشت سر گذاشتیم دشمن درصد است تا اعتقادات ما را کم‌رنگ کند؛ دین ما را مورد هدف قرار گرفته و اگر موفق شود امنیت جامعه را از بین خواهد برد باید همه مروج دین باشیم.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: شناخت دین و ترویج دین اسلام وظیفه امروز ماست که مسر شهدا نیز در آن گام برداشتند، رزمندگان در دوران دفاع مقدس با راهنمایی‌های حکیمانه امام راحل و پشتیبانی ملت ولایتمدار توانستند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی ادامه داد: اعتماد به امدادهای غیبی و ایمان باعث می‌شود که هرگز از دشمن هراس نداشته باشیم چراکه اگر در راه خدا و براساس تکلیف در مقابل دشمن بایستیم بی شک پیروز میدان خواهیم بود و این وعده‌ای است که خداوند خود وعده داده است.

وی افزود: رزمندگان اسلام به درک واقعی از آرمان‌های امام راحل رسیده بودند و به همین دلیل تا پای جان از خاک و ناموس وطن در برابر متجاوزان دفاع کردند و امروز نیز جوانان و نوجوانان باید همواره گوش به فرمان ولی‌فقیه خود باشند و در راستای دستورات و فرمان‌های ولایت گام بردارند.

انسجام و وحدت بزرگ‌ترین پیام دفاع مقدس

فرمانده سپاه روح‌الله یادآور شد: بزرگترین پیامی که دفاع مقدس در بین مردم دارد انسجام و وحدت درجامعه و خودباوری برای سازندگی و استقلال کشور است که در سال‌های پس از جنگ با وجود تحریم‌های اقتصادی و توطئه‌های متعدد نرم دشمن، در سایه بصیرت مردم حاصل شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان دولت اسلامی داشته باشیم که همه مسئولین ما شناخت درستی داشته باشند و براساس اسلام نیز عمل کنند؛ زمانی می توان نظام اسلامی را داشت که علاوه بر دولت ملت هم به دنبال اجرای ارزش‌های الهی باشند، آن زمان است که می‌توان مدعی شد که تمدن اسلامی شکل خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: مبانی و ارزش‌ها اسلامی است که می‌تواند وحدت ایجاد کند؛ در سوریه هستند کسانی که برای حفظ ارزش‌ها و مبانی اسلامی در مقابل دشمنان و گروه‌های تکفیری می‌جنگند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات