در دومین روز از هفته دفاع مقدس برگزارشد

برگزاری جشنواره روز سرباز در سیستان وبلوچستان/تجلیل از 30 سربازنمونه سپاه سلمان

به مناسبت گرامی داشت دومین روز از هفته دفاع مقدس جشنواره روز سرباز با حضور فرمانده سپاه سلمان در باغ امام علی (ع) شهرستازاهدان برگزارشد
کد خبر: ۸۷۴۹۶۹۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی در این مراسم با تبریک وگرامی داشت هفته دفاع مقدس از این هفته به عنوان هفته یاد آوری ایثارگریها،رشادتها ،شجاعت وشهامت طلبی رزمندگان وشهداءانقلاب اسلامی نام برد وگفت:دفاع مقدس دفاع از تمامیت ارضی ودفاع از ارزشها وآرمانهای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به این مطلب که سر بازان زینت اسلام وجامعه اسلامی هستند افزود :عزت وسربلندی جامعه اسلامی مرهون جان فشانی وفداکاری سربازان است.
وی با اشاره به نامه ی امام علی (ع) به مالک اشتر گفت:جایگاه سربازی در اسلام از ارزش وجایگاه بسیار بالایی برخورداراست وهمواره در بیانات معصومین(ع) به ویژه امام علی (ع) به رسالت سربازی تاکید شده است.
سردارمعروفی تولید ثروت وشکوفایی اقتصادی در جامعه را تنها در سایه ی امنیت عنوان وبیان کرد:تولید امنیت درجامعه توسط سربازان وجوانان مومن وانقلابی میسر است ،که این رسالت مهم وبزرگ بردوش سربازان نهاده شده است .
فرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد:باید به سربازان به دید مقدس و عزت نگاه کرد وسربازی یکی از عنوان های اصلی در حوزه جنگ سخت وحتی جنگ نرم در برابر دشمنان است.
وی اذعان داشت:براساس روایات خدمت سربازی ،بیداری سربازی،ایجاد امنیت آنها از بزرگترین عبادات محسوب می شود.
وی بیان کرد:حفظ تعلق سرزمین،گسترش ارتباط با دیگران،اجتماعی شدن،تمرین مدارا وبردباری،تجربه زندگی مستقل وبه دور از خانواده،افزا یش قدرت تحمل ومقابله با سختی ها،نظم پذیر شدن،تمرین قانون گرایی،افزایش حفظ مسئولیت رااز جمله ویژگیهای دوران خدمت سربازی بر شمرد.
فرمانده سپاه استان به نیروی جوانی در سربازان اشاره کرد وگفت:سربازان باید از نیروی جوانی خود در راستای تقویت بنیه ی معنوی از جمله احترام به والدین،اهتمام به نماز استفاده کنند وباعث عزت وسربلندی برای خانواده وجامعه باشند .
گفتنی است این برنامه که با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،ورزشی،سرگرمی برگزارشد در پایان هم از تعداد 30 نفر از سربازان نمونه سپاه سلمان تقدیر وتجلیل شد.
ارسال نظرات