تجهیز 5 هزار هکتار از زمینهای استان به سیستم آبیاری نوین

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه سال عمر دولت یازدهم 5 هزار هکتار از زمین‌های مستعد کشاورزی استان با اعتبار 500 میلیارد ریالی به سیستم آبیاری نوین مجهز شد.
کد خبر: ۸۷۴۹۷۰۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

سید موسی خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن یک هزار و 415 طرح عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به اقدامات صورت گرفته بخش جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های کوچک تأمین آب و ایستگاه‌های پمپاژ چاه تلخ، چال‌موره، دره باشت، امامزاده جعفر و ... در استان 600 میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توسعه کشت گلخانه‌ای در سه سال اخیر گفت: برای احداث گلخانه جهت تولید سبزی و صیفی و همچنین گل رز 240 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به پتانسیل استان در زمینه تولید ماهی اشاره کرد و تصریح کرد: 16 هزار تن ماهی در مزارع پرورش ماهی در مناطق مختلف استان تولید می‌شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش چشم‌گیر خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال‌ سال 92، حدود 22 هزار تن بوده، در حالی که این رقم در سال زراعی 95-96 به بیش از 70 هزار تن رسیده است.

خادمی ادامه داد: بهره‌برداری از 22 طرح مرغداری با ظرفیت جوجه‌ریزی یک میلیون و 800 هزار تن قطعه از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

خادمی اضافه کرد: بیش از 500 میلیارد ریال برای مجهز شدن 5 هزار هکتار از زمین‌های مستعد کشاورزی به سیستم آبیاری نوین هزینه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار